پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش شصت و پنجم

درودها بر شما، جلو بازو لاری دستگاه، البته قبلا تکنیک های مناسب این حرکت را خدمتتان شرح داده ام، ولی در اینجا باید پیش خسته شدن که چه عرض کنم، کاملا کوفته شدن دوسربازویی را در دو حرکت قبلی، در نظر بگیرید.

با این اوصاف و با توجه به ژنتیکتان، سابقه تمرینی و توسعه عضلانی خود و در کل شناختی که از بدنتان دارید، این ست آخر را همچون تیر خلاص در نظر بگیرید. باز هم همانند باررررها که در دفعات گذشته عرض کرده ام، اولا اینها وحی از خدایان نبوده و نیست و ده فرمان موسی هم نیست و ….. اینها تنهاااا یکسری راهنمایی است که شما با رجوع به آنها، می توانید جهت تنظیم برنامه خودتان از آنها بهره ببرید.

فرضا وزنه ای را انتخاب کنید که در تکرار شماره ۴ الی ۶ به ناتوانی در بازه مثبت تکرارها برسید، حالا ۱۰ ثانیه استراحت، مجددا ادامه، شاید بتوانید یکی دو تکرار دیگر بروید، حالا ۱۵ ثانیه، ادامه و در نهایت ۲۰ ثانیه و برای بار آخر، حداکثر تلاش خود را جهت جابجا کردن وزنه، حتی شده تا میانه دامنه مثبت، بکار بگیرید.
اگر از دستگاه استفاده می کنید، می توانید درآپ ست را بکارگیرید، وزنه ای را انتخاب کنید که در رنج تکرارهای ۸ الی ۱۰ به ناتوانی برسید، حالا بدون معطلی کمی از وزنه بکاهید، ادامه تکرارها تا ناتوانی و پس از اینکه به ناتوانی رسیدید، وزنه را به مقدار اول آن باز گردانید، ۲۰ ثانیه ای هم استراحت کرده باشید، حالا وزنه را به میانه دامنه مثبت و یا انتهای آن برده و هر مقدار که در توان دارید در برابر جاذبه زمین مقاومت نمایید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *