پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش چهل و هفتم

درودها بر شما، در جلوبازو دمبل تک خم، فرضا شما وزنه ای را بکار گرفته اید که با پیشبرد تکرارها در دامنه مثبت، در عرض یک ثانیه، یک ثانیه مکث در اوج انقباض و در نهایت دو ثانیه جهت دامنه منفی، در تکرارهای ۸ الی ۱۰ به ناتوانی در اجرای دامنه مثبت، رسیده اید، حال قصد دارید فرضا ۳ تکرار کمکی را چاشنی کار کنید، حریف تمرینی هم در اختیار ندارد.

در اینجا اغلب افراد، با قرار دادن کف دست مخلاف، زیر ساعد یا پنجه دستی که دمبل را در دست گرفته است، به قصد پیشبرد تکرارهای کمکی، چند تکرار دیگر را نیز اجرا می کنند. معمولا در این حالت، دست مخالف، به صورتی فراتر از نیاز وارد عمل شده و از نظر عصبی و ذهنی، کلا اجرای تمرین را در دست گرفته و به این ترتیب، از کیفیت این تکنیک افزایش دهنده شدت، کاسته خواهد شد.

به جای این رویه، دست مخالف را مشت کرده، همچون حالتی که می خواهید به اجرای جلوبازو دمبل چکشی بپردازید، مشت خود را زیر استخوان ساعد دست در حال اجرای حرکت قرار داده و در بخش مثبت به کمک بازوی مخالف آمده و در حد اندک، نیرو اعمال کنید. به این شکل، دست در حال تمرین، به صورتی بیشینه در تمرین دخیل بوده و کیفیت تمرین مربوطه، حفظ خواهد شد.

ادامه دارد…
تندرست باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *