پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش چهل و هشتم

درودها بر شما، بوسیله این روش کمک کردن با استفاده از دست مخالف به جهت طی نمودن دامنه مثبت حرکت، باعث خواهید شد که به صورتی بالقوه، دست در حال اجرای حرکت، کنترل تکرارها را در اختیار داشته باشد، چرا که اگر فرضا مانند اکثر افراد، با قرار دادن کف دست مخالف در پشت دست مشت شده به دور دمبل، به اجرای دامنه مثبت بپردازید و یا با کمک یاری رسانی از سوی حریف تمرینی، به همین شکل، تکرارها را پیش ببرید، در اصل شما کلا دامنه مثبت را از دست خواهید داد (به خصوص در حالتی که بوسیله دست مخالف این عمل را انجام دهید).

ولیکن زمانی که به این شکل توضیح داده شده، به ادامه تکرارها می پردازید، به نوعی از نظر درگیری عصبی عضلانی، کارکرد دست مخالف را به حداقل رسانده و کیفیت تمرین را بالا حفظ خواهید کرد.
روندهای افزایش دهنده شدت تمرینی دیگری همچون استراحت و توقف، درآپ ستها و یا سوپرست عضلات متقابل، به خوبی در این حرکت قابل استفاده است. در بهره گیری از سوپرست عضلات متقابل، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که جلوبازو دمبل تک خم، همانطور که عرض گردید، عمده فشار را متوجه بخش داخلی عضلات دوسربازویی می کند، شما نیز می توانید حرکت پشت بازو دمبل کیک بک را که به بخش داخلی عضلات پشت بازو به صورت بیشینه اعمال فشار می کند، را در کنار آن بکار برده تا از حداکثر مزایای آن، استفاده کنید.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *