پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش چهل و پنجم

درودها بر شما، یکی از نکات خیلی مهم و ماثر در حرکت جلوبازو دمبل تک خم، مکث لحظه ای در انتهای دامنه مثبت و اجرای دامنه منفی به صورت آهسته و کنترل شده، می باشد.

در انتهای دامنه مثبت، بایستی بتوانید فرضا برای یک ثانیه مکث داشته و به صورت ایستایی، به انقباض عضله دوسربازویی بپردازید، این انقباض و مکث، نسبت به حرکات دیگر تقویت کننده این گروه عضلانی، اگر به درستی از آن استفاده شود، یعنی از وزنه ای بهره ببرید که واقعا بتوانید به شکل صحیح آن را اجرا کنید، خودتان به راحتی تفاوت آن را با حرکات دیگر، تشخیص خواهید داد.

در دامنه منفی نیز، باید آنچنان کنترل شده پیش بروید که به توانید ایجاد کشش را در دوسربازویی، البته در حد معقول آن، احساس نماید. به صورت کلی، ماهیت این حرکت به گونه ای نیست که بخواهید از وزنه های بیش از توانتان در آن بهره ببرید و حرکت را به شکل پرتابی آن اجرا نمایید، این یک حرکت به زبان ساده واقعا تمرکزی بوده و به گونه ای بالقوه، به شکل دهی عضلات بازویی شما کمک می کند.
یکی از تکنیک های مورد استفاده در این حرکت، تکرارهای اجباری یا همان کمکی بوده که راهکاری ویژه دارد، در ادامه توضیح خواهم داد…

ادامه دارد…
شاد و پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *