اجرای تمرینات، به روش فول بادی – بخش نهایی

درود بر شما، صرف نظر از اینکه کدام یک از تکنیک هایی را که قصد استفاده آن را در تمرینات فول بادی خود دارید، یک جلسه تمرینی فول بادی، کاملا برخلاف تصور عموم، می تواند حداکثر در عرض پنجاه دقیقه به اتمام رسد.

بنده که شخصا به این تمرینات، آن هم با استفاده از وزن بدن و معمولا با بکارگیری تکنیک استراحت و توقف، می پردازم، در مجموع یک جلسه تمرین، بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، برایم زمان می برد. فرضا در یک روز برای عضلات سینه ای، شنای سوئدی با تمرکز روی کارکرد فیبر بخش بالای سینه را به اجرا گذاشته، به شکلی که قبلا اصلاح شده این حرکت را توضیح داده ام که اجرایش نسبت به رویه مرسوم شنا سوئدی با قرار دادن پاها بر روی یک نیمکت، بسیار دشوار تر بوه، تکرارها را تا ناتوانی ادامه داده، تعداد تکرار ها را در عدد سه ضرب کرده و سعی می نمایم که با استراحت و توقف های کوتاه، به تعداد مورد نظرم، دست یابم. در انتها بیست سی ثانیه ای استراحت کرده و شنای سوئدی معمولی را یعنی همان رویه مرسوم قرار دادن پا ها بر روی نیمکت، تا ناتوانی پیش می برم.
توجه داشته باشید که بنده هر روز به تمرینات فول بادی می پردازم و اگر بخواهم تعداد حرکات و ست ها را بیش از این در نظر بگیرم، کیفیت تمرین را از بین برده و بدن را به سمت تمرین زدگی، پیش می برم، ولی با این روش، در حداقل زمان، با حداکثر کیفیت، فشاری درخور را بر عضله سینه ای وارد می آورم و آن را به رشد تحریک می نمایم.

در جلسه بعدی که فردای آن باشد، از پارالل استفاده می نمایم بعلاوه قفسه سینه با استفاده از تی آر ایکس، پارالل را در ابتدای امر تا ناتوانی پیش رفته، رویه شرح داده شده ای مشابه شنا سوئدی را دنبال کرده، در آخر هم یک ست قفسه با استفاده از تی آر ایکس را به گونه ای در وضعیت شیب منفی اجرایش می کنم، یعنی چیزی مشابه با قفسه کراس اور….

مانند گذشته، مجددا خدمتتان عرض می کنم که خلاق باشید و چیزی که مناسب بدنتان و شرایط زندگیتان هست را یافته و از آن پیروی نمایید.
اگر می خواهید به صورت کاملا علمی به این رویه تمرینی بپردازید، می توانم برایتان برنامه مربوطه را تنظیم و خدمتتان ارائه نمایم، درخواست برنامه های تغذیه و تمرین:
@mehranmoosavipour
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *