پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش بیستم

درودها بر شما، تکنیک تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه کامل حرکت، به راحتی در حرکت دیپ، قابل کاربرد است، منتها یک مطلب را بایستی در نظر داشته باشید که این تکرارهای غیر کامل را از نظر دامنه حرکت، در کدام بخش از یک تکرار، اجرا کنیم، کمی این موضوع را شرح می دهم.

معمولا در حرکاتی اینچنینی و یا نمونه مشابه آن همچون پارالل، درگیری عضلات سه سربازویی در انتهای دامنه مثبت، به اوج خود می رسد، یعنی فرضا از نیمه بخش مثبت یک تکرار، تا کمی قبل از قفل شدن مفصل آرنج، در ادامه از همان نقطه تا تقریبا میانه دامنه منفی. البته این موضوع دلیل نمی شود که ما دامنه کامل یک تکرار را کلا رها کرده و به اجرای تکرارهای نیمه بپردازیم، خیر، شما باید در ابتدا، ناتوانی را در اجرای یک تکرار کامل ایجاد کنید، در ادامه به تکرارهای غیر کامل بپردازید.

روند اینگونه خواهد بود، ابتدا رسیدن به ناتوانی در دامنه کامل، سپس اجرای تکرارهای نیمه، از میانه حرکت به سمت بالا، از آن نقطه نیز طی نمودن بخش منفی تا میانه حرکت. رفته رفته که همین دامنه نیمه برایتان مشکل شد، به یک چهارم دامنه کامل خواهید پرداخت تا نقطه ای که دیگر همین نیز مقدور نباشد.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *