تمرکز در حین تمرین – بخش سوم

درودها بر شما، فرض بفرمایید که قصد افزایش تمرکز در تمرین را داشته و می خواهید به این ترتیب، بخشی از الزامات یک تمرین با کیفیت را برآورده سازید. نیاز به گفتن نیست که به همراه داشتن گوشی در باشگاه، خودش به راحتی باعث ایجاد عدم تمرکز می شود، مگر اینکه کلا گوشی را در حالت پرواز قرار داده و فرضا با استفاده از هدست، از گوشی به عنوان پخش کننده موزیک بهره ببرید که خودش می تواند حواس شما را جمع تمرین کند.

فرضا می خواهید قفسه سینه با استفاده از دستگاه باترفلای را پیش ببرید، تصور بفرمایید که این دستگاه نیز در برابر آینه قرار داشته و شما در حین اجرا می توانید نظاره گر خود باشید. از بدو شروع ست، چشم به عضلات سینه ای خود در آینه داشته، همزمان کشش آنها را در انتهای دامنه منفی، احساس کرده و انقباض آنها را در انتهای دامنه مثبت، حس کنید. در طول اجرای ست، از عضلات سینه ای چشم برنداشته، کاملا بر روی آنها متمرکز باشید.

اگر دستگاه در برابر آینه قرار ندارد، چشمان خود را بسته، به موزیک در حال پخش گوش داده و کاملا کشش و انقباض عضلانی را احساس کنید، ریتم تنفس خود را حس کرده و تمام حواس خودتان را متوجه بدن و بخصوص عضلات درگیر در تمرین، به ویژه عضلات سینه ای نمایید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *