پرورش عضلات بازویی و ساعد ها – بخش دوازدهم

درود ها بر شما، در حرکت پشت بازو هالتر خوابیده، سعی کنید که انگشت شست خود را، هم جهت با مابقی انگشتان دست خود و هم سو با آنها، بر میله هالتر قرار بدهید، این عمل از نظر عصبی باعث خواهد شد تا عضلات سه سربازویی شما با شدت بیشتری در تمرین درگیر شوند.

برخی عزیزان، در این حرکت از وزنه ای فراتر از توان عضلانی پشت بازوان شان استفاده می کنند، این کار باعث خواهد شد تا در ضمن جابجا سازی وزنه در طول دامنه مثبت، به خصوص لحظه اولیه شروع این بخش از حرکت، از عضلات زیربغل خود، همانند حالتی مشابه با اجرای پول آور، استفاده کنند و با استفاده از یک حرکت جنبشی، به وزنه یک تکان داده و به جابجاسازی بار مورد استفاده، البته به گونه ای کاملا غلط، کمک می کنند، این دیگر نامش پرورش اندام و بدنسازی نیست، تنها جابجا سازی وزنه بین دو نقطه است.

به همین ترتیب، نخواهند توانست در طول دامنه منفی به گونه ای کامل پیشروی نموده و از درگیری بخش داخلی عضلات پشت بازو، به شدت کاسته خواهد شد. بهترین روند، به گونه ای است که شما هم بتوانید دامنه یک تکرار را به صورتی کامل پیش ببرید و هم از تکان دادن آرنج ها از موقعیت ثابت خود، همانطور که در بخش های قبلی نیز شرح داده شد، بپرهیزید.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *