پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش یازدهم

درودها بر شما، جهت اجرای یک روند صحیح از حرکت پشت بازو هالتر خوابیده، توصیه می کنم که در این حرکت نیز، از هالتر EZ بهره ببرید و تا جای ممکن، عرض گیرش میله را، هم عرض با پهنای شانه خود در نظر بگیرید.

شروع دامنه مثبت تکرار، نه قرار گرفتن میله هالتر در مقابل پیشانی، بلکه جایگیری آن در فضای بالای سر شما می باشد، یعنی آرنجها بایستی در جایگاهی قرار بگیرند که استخوان بازوی شما بجای عمود بودن بر سطح زمین، با تمایل پیدا کردن آرنج ها به سمت بالای سر، بازوان هم یک شیب اندک پیدا کنند. این رویه باعث می شود که در انتهای دامنه مثبت یک تکرار، با جلوگیری کردن از قفل شدن مفصل آرنج و در کنارش این شیب اندک به بازوها، فشار ممتد بر عضلات سه سربازویی حفظ شود.

اگر آرنج ها در موقعیتی قرار بگیرند که بازوان شما بر زمین عمود بشوند، در انتهای دامنه مثبت، وزنه در یک جایگاهی قرار می گیرد که کششی به عضلات سه سربازویی شما اعمال نشده و به صورت لحظه ای از فشار وارد شده به سه سربازویی، کاسته می شود. همچنین در انتهای دامنه منفی، با بازگشت وزنه به فضایی فراتر از سر شما، میزان درگیری عضلات سه سربازویی به گونه ای چشمگیر افزایش داشته و به خصوص بر کارکرد بخش داخلی این عضلات، افزوده می شود.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *