تکنیک سوپرست – بخش سوم

درودها بر شما، در ادامه معرفی تعدادی از سوپرست های پیش خستگی، به سراغ دیگر گروه های عضلانی، می رویم.

جهت عضلات سرشانه، برای بخش پشتی سرشانه ها، سوپرست نشر خم دمبل یا دستگاه، بلافاصله اجرای کشش معکوس با تمرکز بر روی کارکرد عضلات پشت سرشانه یا حرکت فیس پول. بخش جلویی و میانی سرشانه ها، نشر از جانب دمبل بعلاوه کول هالتر دست باز با تمرکز بر روی بخش میانی سرشانه و یا نشر از جانب دمبل، بعلاوه پرس سرشانه دمبل آرنولدی، دمبل معمولی یا پرس سرشانه هالتر از جلو. برای بخش کول نیز می توان شراگ دمبل را با کول هالتر به صورت سوپرست اجرا نمود.

برای مابقی گروه های عضلانی، این تکنیک چندان کاربردی ندارد، البته برای ساعد نیز می توانید در ابتدا حرکت مچ هالتر را اجرا نموده، بلافاصله به اجرای ساعد هالتر ایستاده و یا جلوبازو دمبل چکشی نیز بپردازید.
نوع دیگری از سوپرست ها، بر روی دو عضله قرارگرفته به صورت متقابل اجرای می شوند، برای مثال انواع جلو بازو بعلاوه حرکات پشت بازو، فرضا جلو بازو هالتر دست جمع که به بخش بیرونی این عضلات بیشتر فشار وارد می سازد، بعلاوه پشت بازو سیم کش، یا جلو بازو دمبل تک خم که به بخش داخلی این عضلات فشار متمرکز وارد می نماید و پشت بازو دمبل کیک بک که آن هم بخش داخلی عضلات سه سر را بیشتر درگیر می نماید.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *