تکنیک سوپرست – بخش دوم

درودها بر شما، فلسفه پشت تکنیک سوپرست از نوع پیش خستگی، بکار گیری عضله هدف به صورتی متمرکز و پیشبرد آن تا ناتوانی به شکلی که در حرکت مربوطه، با بار تمرینی مورد استفاده، ورزشکار به نقطه ای برسد که دیگر نتواند حتی یک تکرار در فرم صحیح آن اجرا نماید، سپس بدون درنگ به سراغ حرکتی دیگر برود که در این حرکت دوم، عضلاتی کمکی در تمرین درگیر شده و به ماهیچه هدف کمک کنند که تا حدودی از ناتوانی فراتر رود.

برای مثال جهت عضلات دوسر بازویی، جلو بازو هالتر، جلو بازو سیم کش، جلو بازو هالتر یا دستگاه لاری و امثال این حرکات که شما ماهیچه دوسر بازویی را به صورت متمرکز و تک مفصلی درگیر می سازید، سپس اجرای حرکت چند مفصلی بارفیکس دست جمع مچ برعکس و یا اجرای نمونه مشابه با آن، با استفاده از دستگاه لت، مجددا تا ناتوانی. البته می شود در این حرکت دومی، از جلوبازو چکشی نیز بهره برد، چرا که درگیری عضلات ساعد و براچلیاس در آنها افزایش داشته و به دوسربازویی کمک می کنند تا به فراتر از ناتوانی برسد.

جهت عضلات چهار سر ران، اجرای جلوران دستگاه تا ناتوانی، پیش از اجرای حرکاتی مرکب همچون انواع اسکوات ها، ددلیفت به فرم استاندارد آن، پرس ران، هاک اسکوات ماشین، لانژ و غیره. جهت عضلات همسترینگ، پشت ران دستگاه، بلافاصله پشت ران لیفت رومانیایی یا همان ددلیفت با پاهای تقریبا صاف و یا اجرای لانژ با گامهای بلند و پرس ران و یا هاک اسکوات دستگاه، در حالتی که کف پاهای شما در بخش بالایی سینی دستگاه قرار گیرد تا بر درگیری عضلات پشت ران، تمرکز شود.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *