عدم اجرای یک ست تمرینی تا رسیدن به ناتوانی…

درود بر شما، زمانی که یک ورزشکار زیبایی اندام یا هر ورزشکاری که قصد تقویت قوا و حجم عضلانی خود را داشته باشد، در حین اجرای یک ست تمرینی، بایستی جهت ایجاد سیگنال رشد در بدن و آن گروه عضلانی، تکرارها را تا ناتوانی و چه بسا فراتر از ناتوانی پیش ببرد. البته ورزشکاران کاملا تازه کار در همان ماه های اول تمرین بدون اجرای ستهای تمرینی تا ناتوانی، رشد چشمگیر عضلات را تجربه می کنند، چرا که این رویه تمرین با وزنه یا بار تمرینی کاملا برای بدن ایشان جدید بوده و بدن برای راحت تر انجام دادن تمرین به رشد عضلانی روی آورده تا بتواند بار تمرینی را جابجا کند.

همین ورزشکار وقتی سابقه تمرینی اش به تقریبا ۶ ماه رسید بصورت کاملا مشهودی مشاهده خواهد کرد که اگر رویه پیشین را بخواهد ادامه دهد و یک ست تمرینی را قبل از رساندن آن گروه عضلانی هدف به ناتوانی رها سازد، دیگر خبری از آن آهنگ رشد سابق نبوده، چه بسا بدن را دچار تمرین زدگی و افت کارایی کند، چرا که اغلب عزیزان ورزشکار چاره کار را در افزایش تعداد حرکات و ستها می دانند، رویه ای که کاملا بدن را به نابودی تدریجی می کشاند.

صد البته هستند عزیزانی که ساعتها در باشگاه جهت تمرین دادن عضلاتشان وقت سپری می کنند و دارای حجم عضلانی بالایی هستند، منتها ایشان داستانشان کاملا متفاوت بوده و در پس این بدن ماجرای دیگری نهفته است که ایشان را از بدنسازان و ورزشکاران طبیعی جدا می کند.

توجه داشته باشید که رها ساختن یک ست تمرینی قبل از رساندن عضلات به ناتوانی تنها تلف کردن وقت و انرژی شما می باشد. ورزشکارانی هستند که مدت زمان تمرینشان به زحمت به ۲۰ دقیقه می رسد و برای یک گروه عضلانی مانند بازو کلا سه ست اجرا می کنند آنهم تا فراتر از ناتوانی و حداکثر تحریک عضلانی را در بدنشان بوجود آورده و با تغذیه و استراحت صحیح و کافی، دارای زیبا ترین بدنهای مجود در این عرصه ورزشی هستند. پس تنها جهت گرم کردن عضلات یک ست را قبل از رسیدن به ناتوانی رها سازید و ستهای تمرینی خود را تاناتوانی پیش ببرید.

در روزهای آینده مطلب انواع ناتوانی را که در گذشته شرح داده ام بصورت مفصل تر و با مثال کاربردی خدمتتان تشریح می کنم.

پاینده و سربلند باشید.
موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *