رویه تمرینی Cardio Acceleration…

درودها بر شما، یکی از روش های افزایش بهره وری در تمرین، کاهش استراحت میان ستها می باشد، یعنی شما به نوعی در یک مدت زمان مشخص، کار بیشتری را به انجام رسانده اید.

دکتر استوپانی، رویه ای را برای افزایش نرخ سوخت و ساز و همچنین اجرای یک تمرین تقویت کننده قلبی عروقی ارائه نموده است که همین استراحت کوتاه میان ست های تمرینی شما را نیز، مجددا به کار گرفته و به نوعی شما را کاملا یک ورزشکار بار می آورد.

نامی که برای این روش انتخاب شده است، Cardio Acceleration می باشد، یعنی به نوعی تمرینات کاردیو یا همان قلبی و عروقی شتاب یافته. در این روش شما بجای اینکه میان ست های تمرینی خود، فرضا گوشه ای نشسته و به استراحت بپردازید، به یک فعالیت قلبی و عروقی با شدت متوسط تا کم پرداخته، تا به نوعی ضربان قلبی خود را در یک رنج ایمن، بالا نگاه دارید، البته به مرور که ماهیچه های قلب شما تقویت شوند و قوای قلبی و عروقی شما توسعه یابد، ریکاوری شما نیز، با اینکه میان ست ها، هنوز به فعالیت می پردازید، به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت.

برای این امر، می توانید به راحتی میان ست های تمرینی خود، فرضا طناب بزنید، یا به اجرای دوی درجا بپردازید، بر روی استپ گام بردارید، یا اگر یک ورزشکار تمام عیار هستید، حرکاتی مانند بارپی را برای چند تکرار اجرا نمایید. به نوعی می توان گفت که، فرضا اگر قرار است سی ثانیه به استراحت بپردازید، یک رویه گام برداشتن یکی درمیان، بر روی یک سطحی مانند استپ، می تواند فوق العاده باشد و شما را در افزایش نرخ سوخت و ساز و خلاص شدن از شر چربی های مزاحم و تقویت سیستم قلبی و عروقیتان، یاری نماید.

استوار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *