تکنیک سوپرست – بخش اول

درودها بر شما، به درخواست دوستان، قصد دارم مجددا به تشریح برخی از انواع سوپرست ها پرداخته و به مرور مثال هایی کاربردی را با استفاده از این تکنیک تمرینی، خدمتتان ارائه نمایم.

البته سوپرست ها، به نسبت نوع حرکات و جایگیری آنها، نام های متفاوتی دارند، برای مثال سوپرست ترکیبی که همین نوع در کتب مختلف با نامهای متفاوتی، خوانده می شود که در آن دو حرکت معمولا چند مفصلی، جهت یک گروه عضلانی، فرضا سینه، بکار گرفته شده و عضلات درگیری را از زوایای متفاوتی، بکار می گیرند، برای مثال ترکیب پرس بالا سینه دمبل بعلاوه حرکت پارالل با تمرکز بر روی کارکرد عضلات سینه یا پرس زیر سینه دمبل یا هالتر. در این سوپرست، معمولا افراد، در اجرای حرکت پرس سینه در شیب مثبت، از نظر قوای بدنی، کمی ضعیف تر از اجرای همین نوع پرس در شیب منفی همانند پارالل و یا پرس زیرسینه هستند.

در حرکت اول که بدن شما سرحال تر است تا ناتوانی پیش رفته، بدون درنگ به سراغ حرکت بعدی که بدن انسان از نظر بیومکانیکی در آن قوی تر است آمده و آن را نیز تا ناتوانی پیش می برید. حتی می شود روند را به تری ست تغییر داد و یک حرکت دیگر را نیز به آنها افزود، فرضا در انتها شنای سوئدی با قرار دادن پاها بر روی زمین. به این ترتیب عضلات سینه فرد ورزشکار در زمانی اندک از زوایایی متفاوت به رشد تحریک شده و ایشان یک تمرین تمام عیار را پشت سر می گذارند.

نوع دیگر سوپرست ها، از نوع پیش خستگی بوده که در آن یک حرکت تک مفصلی همانند قفسه سینه دستگاه یا دمبل، قبل از یک حرکت ترکیبی همانند پارالل، اجرا می شود…
ادامه دارد…
شادمان باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *