پرورش عضلات سینه ای – بخش بیست و هشتم

درودها بر شما، مبحثی را می بایستی در بخش تمرین دادن عضلات سینه ای، با استفاده از وزن بدن، خدمتتان توضیح می دادم، ظاهرا برای برخی عزیزان، یکسری شبهاتی ایجاد شده است، در اینجا قصد دارم به آنها بپردازم، البته با ذکر یک مثال عملی…

شاگردی دارم که ورزش اصلی ایشان کشتی است، فردی دیگر یک جودوکار و دیگری یک مبارز هنرهای رزمی ترکیبی. ایشان به صورت میانگین در هفته سه جلسه تمرینی بدنسازی را، متناسب با ورزش تخصصی ایشان، با استفاده از رویه فول بادی (به شرافتم قسم که این نوع تمرین، چه در افزایش حجم، قدرت، استقامت و در عین حال چربی سوزی همزمان که برای رویه های تمرینی دیگر و در حالت عادی به ندرت رخ می دهد، بی نظیر است) به تمرین می پردازند.

معمولا از انواع شنا و یا پارالل، در زمان تمرین با وزن بدن، جهت عضلات سینه ای خود، بهره می برند، همگی ایشان هم می توانند جهت رسیدن به ناتوانی، فرضا، حداقل ۲۵ تکرار اصولی را، در حرکت پارالل، تا ناتوانی پیش ببرند. بر حسب سابقه تمرینی و سطح آمادگی بدنی ایشان، در اینگونه مواقع، این تعداد تکرار را در اعدادی همچون ۵ یا ۷ ضرب نموده، با استراحت و توقف های کوتاه، سعی به رسیدن به مقدار مورد نظر، خواهند داشت، فرضا ۱۲۵ تکرار پارالل!!!

به حرف و روی کاغذ ساده است، ولی این افراد انجامش می دهند، ست مربوطه که به پایان می رسد، وضعیت سینه، سرشانه ها و سه سربازوان ایشان، دیییییدنی است، آنچنان که تو گویی با یک ابر بشر رو در رو هستی…
در این موارد، بنده بر حسب پاسخ های غریزی که از بدن ایشان دریافت می کنم و به جهت شوکه نمودن سیستم عصبی عضلانی، ممکن است جلسه بعدی، استفاده از وزنه اضافی را، به گونه ای که در تعداد تکرار فرضا حداکثر ۶ الی ۹ به ناتوانی برسند، در نظر می گیرم، به این ترتیب، نسبت به جلسه قبلی، بدن ایشان با یک روند جدید روبرو خواهد شد.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *