پرورش عضلات کول، سرشانه – بخش دوم

درودها بر شما، جهت تقویت عضلات بخش میانی ماهیچه سرشانه، حرکت ایزوله نشر از جانب با استفاده از وزنه آزاد، سیم کش و دستگاه طراحی شده به این منظور وجود دارد که معمولا از اصول یکسانی پیروی می کنند.
در خصوص استفاده از دمبل و یا سیم کش، اولا که می بایستی حتما وزنه ای را انتخاب نمایید که بتوانید حداقل یک مکث کوتاه یک ثانیه ای را در انتهای دامنه مثبت تکرارها، داشته باشد، اگر نتوانید این مکث کوتاه را داشته باشید، به احتمال زیاد وزنه مورد استفاده شما سنگین تر از توان بخش میانی سرشانه تان بوده و جهت جابجاسازی وزنه، در حال کمک گرفتن به گونه ای بیش از حد از عضلات کول خود هستید. در حین اجرای تکرارها، در ابتدای دامنه مثبت، در حین بکارگیری دمبل، سعی کنید دمبلهای در کنارهای ران های شما قرار داشته باشد نه جلوی بدنتان. بهتر است کمی بالاتنه را، فرضا به اندازه ۱۰ درجه روبه جلو خم نمایید و حین اجرا، سعی کنید که مفصل سرشانه ها را تا جای ممکن به سمت پایین فشار دهید. هر مقدار بتوانید این مفصل را در این موقعیت حفظ کنید و به اجرای تکرارها بپردازید، از درگیری عضلات کول در حین پیشبرد تکرارها، کاسته می شود.

خم شدن بدن به سمت جلو باعث می شود که عمده فشار وزنه به بخش میانی سرشانه های شما منتقل شده. در گذشته نیز خدمتتان عرض کرده ام، از قدیم اعتقاد بر این امر بوده که در این حرکت می بایستی جوری دمبل ها را در دست بگیرید که حین اجرای تکرارها، انگشت کوچک از انگشت شست شما بالاتر قرار بگیرد، یعنی مفصل آرنج به سمت بالا متمایل شود، گویی یک پارچ آب در دست داشته و در حال پر کردن یک لیوان می باشید. ولی امروز ثابت شده که این چرخش حتی اندک، باعث اعمال فشاری مخرب به مفصل سرشانه شده، لذا همان زاویه گرفتن بالاتنه را به سمت جلو، جایگزین نموده اند.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *