سه پارامتر اصلی رشد توده و قوای عضلانی…

درود بر شما، در گذشته بارها در خصوص رشد توده و قوای عضلانی و عوامل آن خدمتتان مطلب قرار داده ام. یک ورزشکار زیبایی اندام، یک پاورلیفتر، یک ورزشکار هنرهای رزمی، یک کراس فیتر و…..همگی بایستی این مطلب را در نظر داشته باشند که جهت کسب نتایج مورد انتظارشان در ورزش تخصصی خود، میبایست سه پارامتر تمرین، تغذیه و استراحت متناسب با ژنتیک، نوع ورزش و فعالیت بدنی و اهداف خود را به درستی اجرا کرده تا بتوانند به مقصود برسند.

برای مثال ورزشکاری هر روز با حداکثر فشار به تمرینات پرداخته و در کنارش تغذیه درست و حساب شده را رعایت می کند، منتها خبری از استراحت درست و درمان نیست. بدن رفته رفته ضعیف شده و دچار تمرین زدگی می شود، چه بسا همین امر آنچنان روحیه فرد را می تواند ضعیف کند که کلا از ورزش کردن مایوس شود، غافل از اینکه تمامی این شرایط بوجود آمده بخاطر عدم توجه ورزشکار به استراحت مورد نیاز بدن بوده، نه چیز دیگر.
از سوی دیگر ورزشکاری سه روز در هفته ورزش کرده و در کنارش استراحت و تغذیه درست نیز دارد، ولی هر جلسه تمرین با وزنه ایشان بسیار طولانی بوده که حتی ممکن است تا یک ساعت و نیم به درازا بکشد، خوب این که دیگر ورزش و تمرین با وزنه نیست، این تخریب بدن است، ایشان کمیت تمرین را در نظر گرفته اند، در حالی که می بایست کیفیت را مد نظر قرار می دادند.

مورد دیگر ورزشکاری است که هم تمرین ایشان درست است و هم استراحتشان کافی، منتها تغذیه تععععطیل…..
خاطرتان باشد که این سه پارامتر مانند اضلاع یک مثلث هستند و هر کدام جایگاه خاص خود را داشته و هیچکدام بر دیگری برتری ندارند، پس کوتاه و با کیفیت تمرین کرده، به درستی به تغذیه پرداخته و به قدر کافی استراحت کنید.

پاینده و سربلند باشید.
موسوی پور

قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *