افزایش شدت – بخش پانزده ام

درودها بر شما، جهت اعمال فشاری حداکثری بر عضلات چهار سر ران نیز می توان تکنیک های مختلفی را بکار گرفت، منتها همانگونه که در ابتدای این بحث خدمتتان عرض کردم، فرضا در حرکتی همانند اسکوات، استفاده از تکنیک کمکی و یا استراحت و توقف، به تصور بنده، رویه ای ایمن نبوده و می تواند موجبات آسیب شدید را در ستون فقرات، بوجود آورد.

با اجرای جلو ران دستگاه تا ناتوانی و بلافاصله پس از آن، اجرای یک حرکت چند مفصلی مربوط به این گروه عضلانی، همانند همین اسکوات و یا هاک اسکوات ماشین، پرس ران و یا حرکت لانژ، می توانید تکنیک پیش خستگی را به اجرا گذاشته و عمق فیبر عضلانی چهار سر ران را به ناتوانی رسانده و به رشد تحریک نمایید.
استفاده از تکنیک درآپ ست در حرکاتی همانند جلو ران دستگاه، هاک اسکوات و پرس ران، در صورت وجود حریف تمرینی، امکان پذیر بوده و حتی در حرکتی مانند لانژ، اگر با در دست گرفتن دمبل و یا کتل بل انجام شود، می توانید پس از رسیدن به ناتوانی، وزنه ای سبک تر را اختیار کرده و یا اصلا تنها با وزن بدن به ادامه تکرارها بپردازید و بر شدت تمرین خود بی افزایید.

همچنین در این حرکات، بخصوص پرس ران و جلو ران دستگاه، به راحتی می توانید از استراحت و توقف و تکرارهای کمکی بهره برده و سیگنال رشدی درخور را در عضلات درگیر، رهاسازی نمایید.

ادامه دارد….
پیروز و شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *