اهمیت اجرای تمرینات قلبی و عروقی

درود بر شما، مطلبی که پرورش کاران مدرن امروزی به شدت از آن واهمه دارند، اجرای تمرینات قلبی و عروقی است، مبادا که حجم عضلاتشان از دست برود.
شما زمانی که به تمرینات قدرتی پرورش اندام، وزنه برداری و یا پاور لیفتینگ روی می آورید، بوسیله تمرین بی هوازی، تغذیه و استراحت صحیح موجبات رشد هر چه بیشتر عضلاتتان را فراهم می کنید.

در کنار این افزایش توده عضلانی، تا حدودی ماهیچه های قلب نیز جهت پمپاژ خون با دبی بالاتر یا همان جریان بیشتر، به عضلات حجیم شده، تقویت می شوند، اگر چه در کنار اینها جهت افزایش خون رسانی هم بدن عروق جدیدی را بوجود می آورد و هم قطر رگها را زیاد می کند.

یکی از مضرات به شدت خطرناک ورزشهای قدرتی که می تواند حتی سکته قلبی را در پی داشته باشد ( به شخصه با ورزشکاری که همین مشکل برای ایشان پیش آمد آشنا هستم)، بخصوص نوع تغذیه پر پروتئین در اینگونه ورزشها، افزایش مقدار گلوبولهای قرمز است، این خود راه دیگری است که بدن جهت رساندن اکسیژن و مواد مغذی به عضلات حجیم شده به آن روی می آورد.

حال رفته رفته این روند پیش می رود تا جایی که آنقدر خون فرد غلیظ می شود که قلب مجبور می شود دیگر چیزی مانند دوغ آب را پمپاژ کند، خود این امر به قلب فشار بالایی را تحمیل می کند.
از راهکارهای رفع این امر می توان به اهدائ خون بصورت دوره ای اشاره کرد که هم عملی نیک برای جامعه و هم عملی معقول برای بدن خود ورزشکار است.
روش دیگر کاهش و افزایش متناوب پروتئین دریافتی در رژیم غذایی است تا بدن مدت زمانهایی را نیز به استراحت بپردازد.

حرکت بتل روپ

در کنار اینها، بنده به اکثر عزیزانم اجرای مداوم تمرینات قلبی و عروقی را بصورت مداوم، حداقل در طول هفته دو بار و هر بار حداقل ۱۵ دقیقه با شدت متوسط رو به بالا را پیشنهاد می کنم.
هیچ روش ورزشی مانند اجرای تمرینات قلبی و عروقی نمی تواند ماهیچه های قلب شما را تقویت کند، حال می خواهد این ورزش کوهنوردی، دو میدانی یا شنا باشد یا اینکه تمریناتی ترکیبی بی نظیری مانند کراس فیت یا تمرینات با وزنه با استفاده از سیستم دایره ای باشد.
سرافراز باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *