افزایش شدت – بخش نهایی

درودها بر شما، به طور کلی، با هم استفاده از تکنیک های مرسوم شدت دهنده را بر روی گروه های مختلف عضلانی، مورد بررسی قرار دادیم، البته این رویه های افزاینده شدت تمرینی بی شمار بوده، ولیکن مرسوم ترین آنها، همین ها بوده که خدمتتان عرض شد، تنها می ماند روش فوق آهسته یا همان Super Slow، که از دیر باز در تمرینات به سبک ناتیلوس یا حد سنگین که هر دو از روش های تمرینی شدت مضاعف بوده، به کررات استفاده شده و نتایجی در خور را از خود برون داده اند، هر چند مطالعاتی انجام شده است که ابراز می کند؛ به هیچ عنوان این تکنیک کاربردی نبوده و تاثیرات مثبتی را در بر ندارد، ولیکن هنوز افرادی همانند پروفسور الینگتون داردن، بدن شاگردانشان را با این روش شلاق می زند.

به شخصه اعتقاد دارم از عمل تا مطالعات دانشگاهی و آکادمیک، فرسنگ ها فاصله وجود دارد، لذا به این تکنیک اعتقاد داشته و در برنامه برخی شاگردانم که واقعا تحمل یک سوزش بسیار شدید ناشی از ترشح اسید لاکتیک را در عضله در حال تمرین داشته، استفاده می کنم و نتایج درخور آن را به چشم دیده ام.

کل ماجرا به این شکل است که شما سعی می کنید فرضا دامنه مثبت یک تکرار را در عرض ۶ الی ۸ ثانیه اجرا کرده و در صورت داشتن اوج انقباض حرکتی،۲ الی ۴ ثانیه در اوج انقباض مکث داشته و در نهایت ۶ الی ۱۰ ثانیه را صرف بخش منفی تکرارها می نمایید. با استفاده از این روش، حداقل فشار به اعضای اسکلتی بدن، تاندون ها و لیگامنتها وارد شده و فرد تا حدود زیادی از آسیب دیدگی مصون می ماند چرا که برای استفاده از این روش، می بایستی حتما از وزنه ای به مراتب سبک تر از وزنه مرسوم کاربردی، بهره برد. پمپاژ خون در عضله درگیر با استفاده از این روش بی نظیر بوده و ترشح شدید اسید لاکتیک، پشتوانه بوده برای افزایش ترشح هورمون رشد در بدن ورزشکار مربوطه.

اگر خواهان تمرین با رویه های شدت مضاعف هستید و قصد دارید با برنامه های تمرینی و غذایی علمی و حساب شده، بدنی شکیل را برای خودتان ایجاد نمایید، دایرکت پیام دهید.
سربلند و برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *