استراحت جهت ریکاوری عضلات – بخش چهارم

درودها بر شما، استفاده از سیستم ها و تمرینات با شدت مضاعف، ضمن اینکه به شما این امکان را می دهد که با حداقل کمیت، حداکثر کیفیت، یک جلسه تمرینی را پیش ببرید، در کنارش باعث می شود، اگر شما به صورت مداوم از این تکنیک ها بهره ببرید، خیلی زود به حالتی شبیه به تمرین زدگی رسیده و در صورتی که به زبان بدن خود گوش ندهید، تمرین زدگی شدید در راه خواهد بود.

امروز بشدت در فضای مجازی در ارتباط با مایک منتزر، می نویسند، کلمات برنامه “استاد مایک” که دیگر باب شده، ولی متاسفانه، این عزیزان توجه نمی کنند که منتزر، ده ها مقاله داشته و با مطالعه آنها باید نسبت به اجرای این تمرینات، تصمیم گرفت، چرا که تمرین با شدت مضاعف، همچون یک شمشیر دو لبه است، کمی زیاده روی در این روش باعث می شود که شما دچار فرسایش عصبی شوید و به زودی تمرین زدگی در راه خواهد بود.

منتزر، به استراحت گسترده بین جلسات تمرین اعتقاد داشت، این استراحت از ۲ روز شروع می شد و در برخی موارد به ۱۰ روز هم می رسید، ولی نکته ای اینجا وجود دارد، آیا ما در حال اجرای تمرینات بدنسازی به هدف مسابقات در آن سبک هستیم یا قرار است از هر جلسه تمرینی خود لذت ببریم؟ آیا ما با هر جلسه تمرینی حساب شده ای که در پیش می گیریم، باعث ترشح هورمون های شادی آور در بدن خود می شویم و به این ترتیب، موجب می شویم که بعد از هر جلسه، یک حالات سرخوشی به ما دست دهد؟ خوب اگر شما واقعا از هر جلسه تمرینی خود لذت می برید، پس چرا باید از تعداد این جلسات کم کرد و به استراحت بیشتری بین جلسات پرداخت….؟
این از مواردی است که واقعا یک تازه وارد به این ورزش را گیج می کند…
تمرین بیشتر یا تمرین کمتر؟….مساله این است…

ادامه دارد…
استوار باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
 ۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *