استراحت جهت ریکاوری عضلات – بخش سوم

درودها بر شما، افزایش کمیت تمرین، باعث می شود که شما به زمان بیشتری جهت استراحت میان هر دو جلسه، نیاز داشته باشید. برخی عزیزان تصور می کنند که منظور از این نیاز به استراحت بیشتر، بین دو جلسه تمرینی از یک گروه عضلانی یکسان است، فرضا همین امر که می گویند بین تمرین فلان گروه عضلانی، حداقل ۲ روز استراحت قرار بدهید. این موضوع، استرس و خستگی تحمیل شده به سامانه عصبی بدن را در نظر نمی گیرد.

در نظر داشته باشید، هر مقدار تعداد ست هایی که شما برای تمرین دادن یک گروه عضلانی استفاده می کنید و یا هر مقدار که بر تعداد حرکات تمرینی آن گروه عضلانی می افزایید، در حال توسعه خستگی و استرس بر روی سیستم اعصاب مرکزی هستید. به صورت کلی، این بخش از بدن آدمی، نسبت به خود عضلات تمرین داده شده، دارای سرعت ریکاوری آهسته تری می باشد، یعنی مدت زمان بیشتری بین دو جلسه تمرینی جهت پیش بردن تمرین آن گروه عضلانی، مورد نیاز خواهد بود.

حالا شما هم خستگی عصبی ناشی از تمرین را در نظر داشته باشید، این موضوع روی کل بدن صادق است، با این اوصاف، اگر شما، در طی یک جلسه، یک تمرین با کمیت زیاد را روی عضلات پایین تنه و میان تنه اعمال کنید، حسابی سیستم عصبی را به چالش می کشید، لذا به همین دلیل، باید جهت بازیابی بدن جهت جلسه تمرین بعدی، چه روی همین گروه عضلات و یا روی عضلات دیگر، یک استراحت حساب شده را اعمال نمود.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
 ۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *