پرورش عضلات سینه ای – بخش بیست و هفتم

درودها بر شما، در تمامی حرکات پرسی انجام شده با استفاده از وزنه آزاد (دمبل ها و هالتر)، جهت گروه عضلات سینه ای، یکسری اشتباهات رایج و مشترک وجود دارد، که به آنها می پردازم.

معمولا افراد، در گیرش هالتر، دستها را به اندازه مناسب، جهت درگیری سازی عضلات سینه ای، قرار نمی دهند. عرض قراردهی دستان شما بر روی میله هالتر، باید به اندازه ای باشد که در انتهای دامنه منفی تکرارها، یعنی تقریبا مماس شدن میله با سینه شما، ساعد ها بر زمین عمود باشند، اگر به سمت داخل زاویه بگیرند، سه سربازویی بیشتر درگیر شده و اگر به سمت بیرون، عضلات سینه ای شما در موقعیتی ضعیف جهت جابجاسازی بار مورد استفاده، قرار خواهند گرفت. این عمود بودن ساعد ها بر زمین در آن موقعیت شرح داده شده، باعث می شود که شما هم در انتهای دامنه منفی، کششی مناسب را در عضلات سینه ای خود، تجربه نمایید و هم بتوانید در انتهای دامنه مثبت، تا حدود زیادی، ایجاد انقباض ایستایی را در عضلات سینه ای خود، بهبود بخشید و در مجموع ماهیچه سینه ای را در موقعیتی قوی جهت جابجاسازی وزنه مورد استفاده قرار دهید.

شاید اینجا برایتان سوال پیش بیاید که یک پاورلیفتر و یا وزنه بردار رشته پرس سینه، دستهای خود را تا جای ممکن بر میله، باز قرار می دهد، آن دلیلی دیگر دارد، به جهت کاهش دامنه حرکت و سریع تر رسیدن به انتهای حرکت و کسب امتیاز، این عمل را انجام می دهند، چرا که به این شکل، دستان ایشان، باید فضای کمتری را در فضا، نسبت به نمونه اجرا شده در پرورش اندام، طی نماید.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *