پرورش عضلات سینه ای – بخش بیست و نهم

درودها بر شما، بازگردیم به دستان پرس های سینه. مسیر حرکت میله هالتر و دمبل ها، در حین پرس نمودن وزنه، بایستی به نوعی یک خط قوس دار و مایل را طی نماید.

در پرس سینه با استفاده از هالتر، در موقعیت میز دارای شیب مثبت (پرس بالاسینه)، بهترین حالت پرس نمودن از مماس بودن میله با عضلات بخش بالای سینه، تا مقابل خط دیدگان شما، می باشد، در حین پیشروی در دامنه منفی نیز، هالتر تا مماس شدن با بخش مربوطه، پیش خواهد رفت. زاویه دستان شما، از بخش آرنج نسبت به تنه، همانند مورد شرح داده شده در حرکت شنا، می بایستی چیزی حدودا ۷۰ درجه باشد، یعنی نه دستها را به پهلو بچسبانید و نه بازوان شما و استخوان ترقوه، همانند صلیب در یک مسیر مستقیم واقع شود.

اگر حالت اشتباه اول پیش بیاید، سه سربازویی شما، بیش از حد درگیر شده و پیش از عضلات سینه ای به ناتوانی رسیده و در نتیجه، تمرین از نظر تحریک به رشد عضلات هدف، ناتمام خواهد ماند، در حالت دوم نیز، به شدت مفصل سرشانه شما، در معرض آسیب دیدگی، قرار خواهد گرفت. در موقعیت درست شرح داده شده، هم عضلات کمکی سه سربازویی و بخش جلویی سرشانه های شما، در موقعیتی قوی جهت یاری رسانی به عضلات هدف قرار خواهند گرفت و هم خود عضلات سینه ای، به خصوص فیبرهای ماهیچه ای بخش بالایی سینه، در وضعیت بیومکانیکی صحیحی جهت جابجاسازی بار مورد استفاده، قرار خواهند گرفت.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *