چگالی تمرین

درود بر شما، بارها در مطالبی که اینجا خدمتتان ارائه کرده ام، به کاهش استراحت میان ست ها و حرکات تمرینی اشاره کرده ام و از مزایای آن نوشته ام. در تمرینات، ما با مطلبی به نام چگالی تمرینی، رو در رو هستیم. در اینجا چگالی، به فشرده بودن تمرین اشاره دارد، یعنی به گونه ای اگر شما استراحت میان ست ها و حرکاتتان را کاهش دهید، بر چگالی تمرینی افزوده اید و برعکس، اگر بر مقدار استراحت میان ست ها و حرکات بی افزایید، از چگالی تمرین، کاسته اید.

یک تمرین با چگالی بالا، همانگونه که بارها عرض کرده ام، می تواند سطح ترشح هورمون رشد شما را، افزایش داده، سیستم قلبی و عروقی شما را به چالش کشیده و آن را ورزیده می نماید، ضمن اینکه به شدت به فرآیند افزایش سرعت سوخت و ساز شما، کمک کرده و می تواند شما را در رویه چربی سوزی، یاری رساند.
از سوی دیگر، زمانی که شما به عنوان یک ورزشکار پاورلیفتر و یا هر ورزشکار عزیزی که بخواهد به افزایش تناژ وزنه کاربردی خود، به صورت تخصصی دست یابد، می بایستی از تمرینی با چگالی اندک، بهره ببرد، چرا که ایشان باید میان ست ها، بدن را به یک ریکاوری نسبی و معقولی جهت ست بعدی رسانده و تمرین مربوطه به افزایش رکورد را، انجام دهد.

با این اوصاف، تمرین با چگالی بالا، بیشتر به کار پرورش کاران و ورزشکاران کراس فیت، آنهم در تمرینات و حرکاتی که نیازمند حداقل استراحت میان حرکات و ست ها، می باشند، می آید.

پیروز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *