بهترین های افزایش قدرت و ساخت توده عضلانی – بخش اول.

درود بر شما، سر راست ترین راه جهت ساختن پایه عضلات و در کنار آن افزایش قدرت چشمگیر عضلانی، استفاده از حرکات پایه می باشد. حرکاتی که معمولا گروه های اصلی عضلانی را، به صورتی حداکثری تحت فشار قرار داده و موجبات تقویت توده عضلانی را فراهم می آورند. چه شما مبتدی باشید، چه یک ورزشکار سطح پیشرفته، اگر خواهان افزایش قدرت عضلانی باشید، بایستی از یک چنین حرکاتی استفاده نمایید، حرکاتی مانند اسکوات، ددلیفت (البته بهتر است اگر تازه کار هستید، مدت چند ماه اول تمرینتان را تنها به یادگیری این حرکت بپردازید، تا اینکه در آن از وزنه ها استفاده نمایید)، انواع بارفیکس، پارالل، شنا، پرس های سینه، زیربغل هالتر خم و دمبل تک خم، پرس سرشانه هالتر از جلو، جلو بازو هالتر ایستاده و پشت بازو هالتر پرس سینه ای دست جمع یا شنا دست الماسی، دیپ، ساق پا ایستاده دستگاه، شکم ۹۰ درجه و زیر شکم خلبانی و فیله کمری بر روی خرک مربوطه.

خوب خیلی از عزیزان، به نوعی از این حرکات گریزان هستند، برای مثال، فردی را در نظر بگیرید که دارای جثه بسیار مناسبی برای اجرای حرکت اسکوات، می باشد، ولی بجای اجرای این حرکت، از جلو ران دستگاه استفاده می کند، یا عزیز دیگری که می تواند به اجرای حرکت بارفیکس بپردازد، ولی بجایش از دستگاه لت سیم کش استفاده می کند، خوب این رویه می تواند به پتانسیل رشد ایشان، به نوعی آسیب وارد سازد، یعنی به شکلی، این ورزشکار از حداکثر استعداد خدادادی خود، بهره نبرده و از امکاناتی که در اختیار دارد، بیشینه بهره وری را کسب ننموده است.

لذا بهترین رویه، همانطور که عرض کرده ام، اگر این حرکات، مناسب جثه و شرایط جسمی شما می باشد، معطلشان نکنید و از آنها حداکثر استفاده را ببرید.

ادامه دارد…
موفق باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *