تغییر تکنیکهای تمرینی به منظور شوکه کردن عضلات…

برخی از عزیزان ورزشکار مدام در حال تعویض حرکات تمرینیشان هستند، با تصور اینکه بوسیله این عمل بدنشان به تمرینات عادت نکرده و رشد مداوم در پی تحریک مناسب بوسیله تمرین و تغذیه و استراحت صحیح خواهد داشت.

خوب این یک عمل اشتباه است، شما بعنوان ورزشکار بایستی در بدو امر و پس از مدتی در حدود ۶ ماه تمرین، به شناسایی حرکات مناسب فیزیک و ژنتیکتان برسید، پس از آن دیگر به این حرکات پایبند بوده و در مرحله بعدی به شناسایی سیستم تمرینی مناسب ژنتیکتان و پس از آن تکنیکهای تمرینی ای که بیشتر به بدنتان جوابگو است بپردازید.

زمانی که همه این امور حاصل شد حالا وقت آن رسیده که برای مثال هر دوهفته یا یک ماه یکبار تکنیکهای بکار رفته در حرکات تمرینیتان را با هم تعویض کنید تا سیستم عصبی عضلانی شما در کنار رعایت اصل اضافه بار و تغذیه و استراحت صحیح و کافی، رشد عضلانی مداومی را تجربه کند، ضمن اینکه در بهترین حالت بدن انسان توانایی روزانه افزایش ۱۳ گرمی بافت ماهیچه ای را دارد، که صد البته در کنارش احتباس آب نیز اتفاق خواهد افتاد و در مجموع وزن شما افزوده خواهد شد.

برای مثال ممکن است شما ریتم تکرارهایتان ۲ ثانیه بخش مثبت و ۴ ثانیه بخش منفی باشد، حالا اگر بخواهید تغییری در این ایجاد کنید به راحتی می توانید بخش مثبت تکرارها را بصورت انفجاری ولی بدون اجرای حرکت پرتابی به انجام رسانده و در عوض در بخش منفی حرکت ۵ تا ۶ ثانیه را صرف کنید.

با همین تغییر اندک بدن شما شوکه خواهد شد و مجددا به رشد تحرک می شود.
پس خاطرتان باشد ایجاد شوک روی عضلات الزامش تغییر پایه و اساس تمرینتان نیست، تنها با تغییرات کوچک مانند همین تغییر ریتم حرکات و یا تغییر مقدار استراحت بین ستها یا اینکه جابجا کردن حرکات در تمرین می توانید عضلات را مجددا در مسیر رشد قرار بدهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *