بازدهی تمرینات هوازی

درود بر شما، زمانی که قصد اجرای تمرینات هوازی به جهت تقویت رویه کاهش بافت چربی و یا تقویت سیستم قلبی عروقی را دارید، بایستی به بازدهی رویه اجرایی، بخصوص در زمانی که از حرکاتی پلی متریک استفاده می نمایید، توجه نمایید.

تصور بفرمایید که قصد اجرای حرکت بارپی را دارید و به تازگی شروع به آموختن این حرکت که دارای ماهیتی پرتابی بوده، نموده اید. خوب مسلم است که در روزهای اول، شما باید یک تلاش و تقلای خاصی را برای اجرای این حرکت بکار ببرید، همین امر باعث خواهد شد که درصد کالری سوزی شما، نسبت به زمانی که واقعا تکنیک اجرای این حرکت را با بازدهی بالا، یاد بگیرید، بسیار بیشتر باشد.

زمانی که اجرای این حرکت را به وسیله یک ورزشکار مسابقه ای کراس فیت، با یک ورزشکار مبتدی مقایسه می کنید، کاملا مشهود است که نفر اولی، حرکتش را با تکنیکی اجرا می کند تا به نوعی بتواند تعداد تکرار بیشتری را اجرا نمایید، همین تکنیک در اجرای تکرارهای ورزشکار دومی وجود ندارد، پس ایشان تلاش بیشتری خرج نموده و کالری بیشتری را خواهد سوزاند.

رفته رفته که در اجرای یک چنین حرکاتی، پیشرفت می نمایید، باید این نکته ریز را در نظر داشته باشید که به دنبال یادگیری حرکات جدید اینچنینی بوده تا بتوانید روند تقویت قوای قلبی و عروقی و سوخت کالری خود را بالا نگاه دارید. زمانی هم که دیگر در تمامی اینها استاد شدید، می توانید چند حرکت این گونه را پشت سر هم ردیف کرده و بین اجرای آنها، جابجا شوید، ا به این شکل کلا بدن را به چالش بکشید.

سربلند باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *