تکنیکی از دراپ ستها جهت تحریک فیبرهای عضلانی کند انقباض و تند انقباض…

درود بر شما، امروز می خواهم درباره تکنیکی از انوع دراپ ستها خدمتتان بنویسم که باعث می شود شما با یک ست حداکثر تحریک را در فیبرهای تند انقباض و کند انقباضتان بوجود بیاورید.

روش اجرا به این ترتیب است که وزنه ای را انتخاب کنید که بتوانید با آن در تکرار ۵ به ناتوانی برسید، شروع به اجرای تکرارها کرده تا به ناتوانی کامل در بخش مثبت در تکرار ۵ الی ۶ برسید، بلافاصله تکرارهای نیمه و یک چهارم را آغاز کرده، بعد از اینکه دیگر حتی قادر به حرکت وزنه به اندازه یک سانتیمتر هم نبودید، بدون معطلی به اندازه ۳۵ الی ۴۰ درصد از وزنه کاسته و به ادامه تکرارها بپردازید، با این کاهش وزنه بایستی مجددا چیزی در حدود ۱۲ الی ۱۵ تکرار قادر به اجرای حرکت تا رسیدن مجدد به ناتوانی باشید.

بعد از ناتوانی اجرای مجددا به اجرای تکرارهای نیمه و یک چهارم بپردازید. پس از آن مجددا وزنه را به حالت اولیه برگردانه(۳۵ الی ۴۰ درصد سنگین کنید)، با کمک حریف تمرینی وزنه را به میانه دامنه حرکتی رسانده و تا آنجا که در توان دارید در این وضعیت در برابر پایین آمدن وزنه مقاومت کنید. 

رفته رفته جاذبه زمین بر توان عضلانی شما غلبه کرده و بار تمرینی را پایین می کشد، این ست مجموعا تشکیل شده است از دراپ ستهای اصطلاحا پنچ پانزده، تکرارهای نیمه و یک چهارم و انقباض ایزومتریک.

پاینده باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *