ژنتیک – بخش ششم

درودها بر شما، نظریات در خصوص عامل تحریک به رشد عضلات، فراوان است، یکی می فرمایید که تا ناتوانی و چه بسا فراتر از آن پیش بروید، یکی می گوید با تعداد ست های بسیار بالا، عضلات را سرشار از پمپاژ خون نمایید، دیگری می گوید که همه چیز تغذیه است، تمرین اندک و کم کیفیت هم که باشد، تغذیه را حسابی پر و پیمان در نظر داشته باشید، همه چیز اوکی است و عضلات حسابی رشد خواهند کرد….

به شخصه، معتقدم که عضلات بایستی دلیلی برای افزایش حجم داشته باشند، آن دلیل هم شرایطی است که شما برای آنها فراهم می کنید که به نوعی خارج از عادت رفتار روزانه است، یعنی بایستی با وضعیتی دست و پنجه نرم کنند که با آن عادت نداشته و برای اینکه بتوانند از این وضعیت گذر کنند و به نوعی وضعیت را با سهولت پشت سر بگذارند، قوی تر شده یا همان افزایش حجم را تجربه کنند.

ایجاد اضافه بار، به نوعی چیزی نیست جز فراهم آوردن یک وضعیت که سیستم عصبی عضلانی به آن عادت ندارد، این سیستم هم به سرعت با هر شرایطی مطابقت می یابد، البته اگر وضعیت به نحوی باشد که خارج از قوای تطبیق پذیری آن نباشد، چرا که ایجاد شرایط فراتر از توان، باعث ایجاد تمرین زدگی می شود.
یکی از روندهایی که شما می توانید با عادت کردن سیستم عصبی عضلانی از آن پرهیز کنید، تعویض مداوم برنامه تمرینی است. “وینس جیروندا” معتقد بود که بایستی با هر برنامه تمرینی، حداکثر ۳ جلسه را پشت سر گذاشت، پس از آن، برای جلوگیری از عادت کردن عضلات، اقدام به تعویض برنامه نمود.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *