ژنتیک – بخش هفتم

درود ها بر شما، روندی که “جیروندا” برای شاگردانش بکار می گرفت، که با استفاده از آن ایشان به گروه یا گروه های عضلانی در حال تمرین، اضافه باری درخوری را وارد می کردند، کاهش مدت زمان تمرین بود، یعنی کاری می کرد که شاگرد مجبور باشد تمرین را در حداقل زمان ممکن به اتمام برساند. برای این امر، استراحت بین ست ها را به حداقل آن می رساند.

“وینس جیروندا” اعتقاد داشت که باید به هر ترتیب که شده، با رعایت ایمنی، سرعت اجرای تمرین را بالا برد، یعنی فرضا از تکنیکی همانند تمرینات دایروی و یا سوپرست های عضلات متقابل استفاده کرد، فرض بفرمایید شاگرد در یک روز به تمرین سینه و زیربغل می پرداخت و این دو گروه را با استفاده از سوپرست، تا نهایت پمپاژ عضلانی و ایجاد ناتوانی تدریجی، پیش می برد. البته اگر بخواهیم این روند را با سیتم تمرینی شدت مضاعف مقایسه کنیم، تعداد ست ها قطعا بیشتر بوده ولی باز هم تمرین می بایستی زیر ۴۵ دقیقه به پایان برسد.
اینجا یک مثال عملی از برنامه تمرینی که جهت برخی از شاگردانم بکار می گیریم و تقریبا مشابه با برنامه تمرینی لحاظ شده توسط جناب “جیروندا” می باشد.

برنامه تمرینی روز سینه و زیربغل:
۱- سوپرست کشش کراس اور از پایین یا همان داون کراس اور بعلاوه پول آور سیم کش
۲- پرس زیرسینه دمبل بعلاوه زیربغل لت سیم کش دستها به عرض شانه ها و مچ برعکس
۳- پرس سینه دمبل مچ برعکس (درگیر سازی فیبر بخش بالایی عضلات سینه) بعلاوه زیربغل قایقی سیم کش با اتصال دستگیره وی شکل
ورزشکار مربوطه با استفاده از این برنامه تمرینی، به راحتی در عرض ۳۰ دقیقه، به آنچنان پمپاژ عضلانی و ایجاد ناتوانی در عمق فیبر عضلات درگیر می رسد که واقعا چشمگیر است.

ادامه دارد…
تندرست باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *