بدنسازی فانکشنال – بخش هفتم

درودها بر شما، یک چنین روندی، باعث می شود که قوای قلبی و عروقی فرد به شدت تقویت شود و بدن ایشان، برای یک رقابت سنگین ورزش تخصصی خودشان، آمادگی لازم را، از منظر بدنسازی، کسب نماید.
بنده تمرین را به شکلی خدمتشان لحاظ کرده ام که فرضا در حرکت من میکر، رفته رفته، به انتهای بازه ۲۰ دقیقه که نزدیک می شوند، ناتوانی عضلانی، شکل می گیرد. یک چنین فردی با این سابقه تمرینی، سیستم قلبی و عروقی اش، آنقدر تقویت شده است که به این راحتی ها، در تمرین کم نخواهد آورد، لذا، بدن ایشان، به صورت کلی، به سمت ایجاد ناتوانی عضلانی پیش خواهد رفت، یعنی به زبان ساده، این فرد برای رساندن عضلات به مرز ناتوانی جهت تقویت و ایجاد سیگنال رشد، نفس کم نخواهد آورد.

وزنه برای ایشان به شکلی لحاظ شده که اگر فرضا همان حرکت من میکر را بخواهند تا ناتوانی پیش ببرند، باید حداقل ۲۰ تکرار پشت سر هم را اجرا کنند، البته یک چنین حرکت ترکیبی، اولین و در اصل ضعیف ترین بخش که به ناتوانی برسد، دیگر کار تمام است، همین تفاوت اصلی اینگونه تمرینات با تمرینات تخصصی پرورش اندام است. فرضا فرد در حرکت من میکر، در بخش تراستر، زمان پرس کردن وزنه، سرشانه ها دیگر به ناتوانی رسیده اند ولی هنوز عضلات پایین تنه، برای اجرای اسکوات، توان دارند، لذا اگر فرد بخواهد به حرکت به صورت دامنه کامل آن ادامه دهد، باید از کیفیت اجرای حرکت کاسته و به نوعی وارد فاز تقلب کردن شود که به شخصه یک چنین روندی را توصیه نمی کنم.

باری، استفاده از اینگونه تمرینات، می تواند به نوعی هم باعث ایجاد توسعه عضلانی و تناسب اندام شود و هم قوای هوازی فرد را به چالش کشیده و موجبات تقویت آن را نیز فراهم آورد.
سرافراز باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه های تمرینی و غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *