زیر و بم های کاهش بافت چربی – بخش نهایی

درودها بر شما، پس در مجموع، مهمترین عامل در ایجاد یک روند کاهش وزن ناشی از کاهش بافت چربی، رعایت رژیم غذایی، طراحی شده به این منظور، می باشد، یعنی در اصل یک رژیم غذایی با کالری دریافتی منفی تا بدن نیاز مازادش را از بافت چربی، تامین نماید.

در کنار این رژیم غذایی، استفاده از تمرینات هوازی حساب شده، باعث خواهد شد که ضمن تقویت قوای قلبی و عروقی، بدن به استفاده از ذخائر چربی متمایل شده و آنها را به عنوان سوخت، استفاده نمایید. همچنین بهره گیری از تمرینات بی هوازی، بخصوص رویه فول بادی، ضمن تقویت سطح متابولیسم، باعث تقویت سنتز پروتئین عضلات و افزایش قابل توجه هورمون های آنابولیزان شده تا به این شکل از کاتابولیسم بافت عضلانی، تا حد امکان جلوگیری به عمل آمده و عضلات ورزشکار، حفظ شوند.

استفاده از مواد غذایی حاوی قند های ساده و دارای شاخص قندی بالای عدد ۵۰، می تواند کمی روند کاهش وزن را مختل نماید، لذا بهترین زمان مصرف آنها، بلافاصله پس از یک جلسه تمرینی و صبح ناشتا بوده تا بدن به استفاده حداکثری از آنها، بپردازد.

حفظ استراحت حداقلی میان ست های تمرینی نیز، همچنان که موجبات تقویت قوای قلبی و عروقی می شود، می تواند به شدت روند کاهش بافت چربی را تقویت کرده، پمپاژ خون به عضلات را افزایش داده و در مجموع یک روند ایجاد تناسب اندامی درخور را بوجود آورد.

استفاده از حرکاتی مانند من میکر و یا بارپی و یا حرکاتی مانند دوضرب وزنه برداری، به دلیل اینکه در زمانی اندک، بخش زیادی از عضلات اسکلتی را درگیر می نمایند، می توانند روند ایجاد تناسب اندام را تقویت کنند.
امیدوارم این راهنما نیز، خدمتتان مفید واقع شود.

سعادتمند باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *