تمرینات فول بادی با دکتر استوپانی – بخش سوم

درودها بر شما، تکنیک دیگری که دکتر استوپانی جهت بکارگیری در تمرینات فول بادی معرفی می نماید، استفاده از رویه های کاربردی در سیستم تمرینات شدت مضاعف، شامل: درآپ ست، تکرارهای تقلبی، تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی و در نهایت استراحت و توقف می باشد.

در ابتدا یک وزنه معادل ۵۰ درصد از مقدار وزنه ای که در رنج تکرارهای ۸ الی ۱۲ در حرکت مربوطه، به ناتوانی می رسید را جهت گرم سازی اولیه بکاربرده، سپس به سراغ وزنه اصلی می روید. تکرارها را تا ناتوانی پیش برده، در انتهای به اجرای دامنه نیمه و یک چهارم پرداخته تا دیگر حتی یک سانتیمتر هم نتوانید وزنه را جابجا نمایید. سپس ۱۰ الی ۱۵ ثانیه استراحت، مجددا اجرای تکرارها تا ناتوانی.

پس از آن با استفاده از کمی کمک از حریف تمرینی و یا بهره گیری از اینرسی حرکت و تقلب به میزانی حداقلی، سعی نمایید چند تکرار دیگر را پیش ببرید. در این نقطه، بدون درنگ به سراغ همان وزنه ۵۰ درصدی اولیه رفته، تکرارها را تا ناتوانی پیش می برید که می شود درآپ ست.
مجددا تکرارهای نیمه و یک چهارم، پس از آن استراحت ولی اینبار ۳۰ ثانیه، مجددا ادامه تکرارها تا ناتوانی و در انتها چند تکرار کمکی یا با استفاده از کمی تقلب.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *