ژنتیک – بخش اول

درودها بر شما، به اندام قهرمانان و افراد تراز اول رشته پروش اندام که نگاه کنید، فرقی نمی کند، چه خانم ها، چه آقایان، جدای از مبحث دوپینگ و استفاده از داروها، واقعا شکل عضلات و توسعه آنها، نسبت به یک ورزشکار سطح متوسط این رشته، گویی از یک دنیای دیگر است، تصور می کنید که با یک ابر انسان رو در رو هستید. خوب چطور شده که این افراد یک چنین عضلات پیچ در پیچ، بسیار متقارن و توسعه یافته ای را کسب کرده اند؟ جواب ژنتیک و وراثت است….

دکتر “الینگتون دارن” در کتاب “تمرین به روش ناتیلوس” از زبان “آرتور جونز” بزرگ، کسی که به گردن تمرینات با شدت مضاعف به نوعی حق پدری دارد، می نویسد: قهرمانان رشته پرورش اندام را، ژنتیک وراثتی ایشان مشخص می کند، یعنی ژنی که از پدران و مادرانشان به ارث برده اند، از اجدادشان…

همگی اشخاص تراز اول این رشته، دارای یک تیپ بدنی مزومورف غالب هستند، یعنی فیبر عضلانی ایشان به شکلی است که درصد بیشینه آن از نوع تند انقباض می باشد، یعنی فیبر عضلانی ای که دارای بیشتری پتانسیل توسعه عضلانی می باشد و در پاسخ به تمرینات بدنسازی با هدف ایجاد تناسب اندام و پرورش عضلات، بهترین و بیشترین پاسخ را می دهد. به سرعت به تمرین پاسخ مثبت نشان داده و توسعه حجم و قدرت را تجربه می کند. به همین دلیل است که از هزاران فردی که وارد این رشته می شوند، یکی به توسعه عضلانی کلمن، یتس، هیث یا چوپان می رسد، پاسخ وراثت و ژنتیک است.

حال در بین این افراد درجه اول، هر کدام که بتوانند زبان بدن خود را نسبت به تغذیه و تمرین، بهتر درک کنند، یک روند زندگی مقید تری را در پیش بگیرند و به تمرینات و تغذیه متناسب با ژنتیک خود، وفادار تر باشد، جایگاه اول را کسب خواهد نمود.
ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه های تمرینی و غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *