تنوع در حرکات – بخش اول

درودها بر شما، در پست های قبلی خدمتتان عرض کردم، که هیییچ قطعیتی در تمرین و تغذیه بدنسازی وجود ندارد، الا چند اصول کلی که به مواردی همچون پرهیز از تمرین زدگی و اصول ایجاد اضافه بار مربوط می شود و تغذیه و سوخت رسانی عضلات که تصور می کنم به قدر کافی در خصوص آنها، خدمتتان نوشته ام.

درباره تعداد حرکات انتخاب شده جهت یک جلسه تمرینی روتین، فرضا تمرین سینه و عضلات زیربغل، گاهی اوقات مشاهده می کنم که عزیزان برای هر گروه چندین حرکت پشت سر هم ردیف می کنند، چندان هم از مواردی همچون احساس و دریافت های غریزی سر در نمی آورند و فقط با تقلید از فیلم های تمرینی موجود در اینترنت، برای مثال انواع فیلم های تمرینی موجود در یوتیوب، به کارکرد روی عضلاتشان پرداخته و در اصل تمرین با کیفیتی را در پیش نمی گیرند.

برای مثال برای سینه، پرس بالا سینه هالتر، قفسه بالا سینه، پرس سینه دمبل، قفسه سینه دستگاه، داون کراس اور (کشش سیم کش از سمت پایین به بالا جهت ایجاد درگیری حداکثری در فیبرهای بخش بالایی سینه) و پارالل. خوب اینها باعث می شوند که اصطلاحا عضلات شما از زوایای متفاوتی درگیر شده و به نوعی جای خالی باقی نماند ولی آیا این کمیت از حرکات مختلف که تقریبا برخی از آنها کارکردی مشابه با یکدیگر دارند، واقعا مورد نیاز است؟!

ادامه دارد…
استوار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *