پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش سی و یکم

درودها بر شما، در همین حرکت جلوبازو روی میز لاری، با چرخاندن مچ دستان خود، می تواند در صورت استفاده از دمبل، دست ها را در وضعیت جلوبازو دمبل چکشی روی میزلاری قرار بدهید و یا اگر از هالتر، سیم کش و دستگاه استفاده می کنید، دستها را در وضعیت جلوبازو معکوس یا همان ساعد البته روی میز لاری، قرار دهید.

در همه این حالت ها، عضلات ساعد (بخش بیرونی) و عضلات قدامی بازویی شما یا همان اصطلاحا براچلیاس، به شدت درگیر خواهند شد، ضمن اینکه در این حالت از اجرا، به دلیل اینکه پشت آرنج شما بسته بوده و همین امر، تقلب کردن در جابجا سازی وزنه را به حداقل خود می رساند، می تواند تا حدود زیادی، کیفیت اجرای تکرارها را بالا ببرد. مجددا در این حالت، استفاده از دستگاه و سیم کش، بر وزنه آزاد مقدم بوده چرا که دامنه کارکرد و اعمال بار تمرین را بر عضلات مربوطه افزایش می دهد.

با اینکه در این وضعیت آرنجهای شما از تنه جلوتر قرار می گیرد و فشار بجز بخش های ذکر شده بر سر داخلی عضلات دوسربازویی به صورت متمرکز وارد می شود، ولیکن به دلیل پرورش عضلات براچلیاس، و افزایش حجم آنها در فضایی به نوعی پشت سر خارجی عضلات دوسربازویی، به افزایش ظاهر قله مانند عضلات بازویی در فیگوری همچون جفت بازو، کمک شایانی می کند.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *