پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش دوم

درودها بر شما، پس در مجموع، با استفاده از ابزاری همانند سیم کش، در اجرای حرکات درگیر کننده عضلات دوسربازویی، دامنه درگیر بودن ماهیچه هدف، افزایش خواهد داشت. با این وجود، دستگاه ها، به نوعی، اجرای برخی حرکات را تسهیل می کنند، برای مثال حرکت جلو بازو سیم کش و مقایسه آن با همین حرکت، ولی استفاده از هالتر EZ. در نمونه اجرای شده با وزنه آزاد، چونکه شما بایستی مقداری از انرژی خود را صرف حفظ تعادل وزنه در فضایی که طی دامنه یک تکرار، طی می کند، نمایید، لذا بر تعداد ماهیچه های کمکی درگیر شده در طول اجرای حرکت خواهید افزود، شاید همین امر عاملی باشد به جهت افزایش ترشح هورمون های آنابولیزان در بدن شما، به مقداری بیشتر نسبت به زمان بکارگیری دستگاه ها و انواع سیم کش.

جدای از این موارد، عرض گیرش میله، به شما جهت تقسیم مقدار فشار تمرین وارد شده به سربیرونی و داخلی عضلات دوسربازویی، یاری می رساند. بخش بیرونی این عضلات، در صورت داشتن توسعه لازم، در نمایی همچون فیگور جفت بازو، به بازوان شما ظاهری قله مانند را می بخشد و بخش داخلی، در نمای ریلکس از روبرو، به بازوان شما، چگالی داده و بر قطر عضلات این بخش، می افزایید.

اگر شما عرض گیرش را به اندازه عرض شانه های خود در نظر بگیرید، هر دو بخش به یک میزان درگیر می شوند، اگر دستها جمع تر از عرض شانه ها قرار بگیرند، بر بخش بیرونی و توسعه آن تاکید شده و با باز تر قرار دادن دستها بر میله، درگیری بخش داخلی افزایش خواهد داشت.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *