رفع ضعف عضلات بازو – بخش اول

درود بر شما، خیلی از عزیزان بدنساز و زیبایی اندام کار، دارای عدم تناسب، در بخشهایی از عضلاتشان نسبت به دیگر گروه های عضلانی خود، هستند، برای مثال ضعف در عضلات بازویی، چه دو سر و چه سه سر بازو.
یکی از رویه های مناسب و البته پر شدت جهت افزایش حجم عضلات دو سر بازویی، استفاده از حرکت جلو بازو هالتر، با بکارگیری تکنیک تقلب، می باشد، یعنی وزنه آنقدر سنگین باشد که برای اجرای دامنه مثبت تکرارها، به کمی کمک یا تقلب نیاز داشته باشید. البته ممکن است با مطالعه این سطر شما جلو بازو زدنی در تصورتان شکل گیرد که بیشتر به تمرین دادن فیله کمری بماند تا جلو بازو زدن….

تحقیقات متعددی این امر را ثابت کرده است که بیشترین مقدار پارگی های میکروسکوپی در عضلات، در حین اجرای تکرارهایی در دامنه منفی، با حداکثر شدت، رخ داده است که اصطلاحا به آن نوعی از استرس مکانیکی وارد شده به عضلات، می گویند. این پارگی های میکروسکوپی، در اصل همان درد تقریبا مطبوعی است که در فردای روز تمرین، در عضلات تمرین داده شده، احساس می کنید (هرچند ممکن است شما روی عضلات زیربغل خود کار کرده باشید ولی فردای تمرین عضلات دو سر بازویی شما درد داشته باشند که آن قصه دیگری است…)

وقتی سخن از استفاده تکنیک تقلبی در حرکت جلو بازو هالتر ایستاده به میان می آید، یعنی در لحظه شروع دامنه مثبت تکرارها، به مقداری بسیار اندک، با لگن و کمر خود یک حرکت ضربه ای پرتابی را انجام داده و دیگر مابقی دامنه مثبت را با استفاده از توان عضلات دو سر بازو، پیش ببرید. در اینجا، خیلی از عزیزان، چند خطای عمده دارند، یکی اینکه بیش از حد از کمر و حرکت پرتابی مربوطه، استفاده می کنند، دو اینکه در انتهای دامنه مثبت تکرارها، یعنی اوج انقباض، مکثی کوتاه نداشته و پس از آن دامنه منفی تکرار را بدون هیچ گونه اعمال مقاومتی در برابر پایین آمدن وزنه، مجددا با خم کردن میان تنه، اقدام به اجرای سریع دامنه منفی تکرار ها، می نمایند، در حالی که بایستی آنچنان در برابر پایین آمدن وزنه مقاومت کرد که حداقل دامنه منفی دو ثانیه زمان ببرد.

ادامه دارد….
پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *