پرورش عضلات کول، سرشانه – بخش هفدهم

درودها بر شما، به سراغ انواع پرس سرشانه می روم. در گذشته نیز، در خصوص پرس سرشانه هالتر از پشت و معایبش که بیشتر از مزایایش است، به قدر کفایت، عرض کرده ام، تنها همین نکته کافی است که توجه داشته باشید؛ این حرکت به شدت برای مفصل کروی سرشانه مضر بوده و در مجموع این مفصل را، به خصوص در انتهای دامنه منفی، در جایگاهی قرار می دهد که به مرور، موجبات آسیب دیدگی را فراهم می آورد.

حال پرس سرشانه هالتر از جلو، ابتدای دامنه مثبت یک تکرار، نقطه ای تقریبا برابر با هم خط قرار گرفتن هالتر با خط لبان شما بوده، البته برخی انتهای این بخش را در نقطه ای برابر با مماس شدن لحظه ای و صد البته اندک میله با بخش بالایی سینه و به نوعی استخوان ترقوه، در نظر می گیرند. عرض گیرش میله هالتر جهت به اوج درگیری رساندن عضلات سرشانه به نقطه مورد نظر جهت اعمال فشار به عضله اصلی و یا کمکی، تعیین می شود، در اینجا مسلما، بخش جلویی و میانی سرشانه ها، هدف اصلی بوده که در کنار کارکرد این دو بخش، عضلات سه سربازویی و کمی هم بخش بالایی فیبر عضلات سینه ای نیز، در گیر خواهند شد.

می توانید کمی دست های خود را از عرض شانه ها باز تر قرار دهید، در کنارش این بازتر بودن به اندازه ای باشد که در انتهای دامنه منفی، ساعد های شما، کاملا با هم موازی شوند و آرنج ها در دو سوی بدن واقع شوند نه جلوی بدن، به این شکل خواهید توانست تا جای ممکن از درگیری سه سربازویی کاسته، بر در گیری سرشانه ها بی افزایید و به نسبت موارد دیگری که توضیح داده خواهد شد، بر درگیری بخش میانی، بی افزایید.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *