پرورش عضلات کول، سرشانه – بخش هجدهم

درودها بر شما، در حرکت پرس سرشانه هالتر از جلو، اگر عرض دستان خود را به عرض شانه ها قرار دهید، با توجه به زاویه ای که میان ساعد های شما برقرار خواهد شد، مقدار فشار تقسیم شده میان سرشانه و سه سربازویی، مشخص می شود.

اگر زاویه ساعد های شما با هم صفر باشد، یعنی ساعد ها موازی هم باشند (در انتهای دامنه منفی) و آرنج های شما در جلو بدنتان (بر خلاف حالت قبلی که به سمت کنارها زاویه می گرفتند) قرار بگیرند، بر درگیری بخش جلویی سرشانه های شما به شدت افزوده خواهد شد. حال اگر با همین گیرش، آرنج ها به سمت بیرون قرار بگیرند، به صورت عرضی نسبت به یکدیگر، با عرضی بیشتر از پهنای قرار دهی دستان شما بر روی میله هالتر واقع شوند، در این حالت بر درگیری عضلات کمکی سه سربازویی خواهید افزود.

پس به صورت کلی این مورد را در خاطر داشته باشید که اگر می خواهید با استفاده از این حرکت، بر درگیری عضلات سرشانه به خصوص بخش کناری آنها تاکید داشته باشید، دست ها کمی باز تر از عرض شانه ها قرار داده شوند و آرنج ها به سمت بیرون و برای تمرکز فشار بر بخش جلویی سرشانه ها، عرض گیرش، به پهنای شانه ها و آرنج ها در انتهای دامنه منفی، در جلو بدن واقع شوند و همچنین در این نقطه، در هر دو حالت، ساعد ها با هم موازی باشند.

ادامه دارد…
تندرست باشید.
مهران موسوی پور


قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *