پرورش عضلات کول، سرشانه – بخش شانزدهم

درودها بر شما، اگر احیانا در ناحیه پشتی عضلات سرشانه خود، دارای ضعف بودید، که اکثر افراد نیز با این مورد روبرو هستند، می بایستی چند راهکار را بکار گیرید. اول اینکه به احتمال زیاد، وزنه ای و یا هر نوع ایجاد کننده اضافه باری که استفاده می کنید، به اندازه ای است که جهت پیشبرد تکرارها، نمی توانید به صورتی بالقوه از عضلات پشت سرشانه های خود، بهره ببرید، یعنی همانگونه که ذکر شد، وزنه مورد استفاده آنقدر سنگین است که عضلات کمکی وارد عمل می شوند، عضلاتی که به صورت کلی، دارای قوای محرکه ای بیش از عضله هدف بوده و به صورت غیر ارادی، جهت جابجا سازی بار مورد استفاده، وارد عمل می شوند.

بهترین رویکرد جهت انتخاب وزنه صحیح، به گونه ای است که بتوانید در اوج انقباض عضلانی، یعنی در انتهای دامنه مثبت تکرارها، درگیری و انقباض بخش پشتی سرشانه های خود را، کاملا احساس نمایید. مورد دیگر بکارگیری اصل حق تقدم است، یعنی اجرای حرکت مربوط به این بخش از عضلات، در ابتدای تمرین، یعنی زمانی که عضلات کاملا پر انرژی بوده و همین امر به شما امکان ایجاد انقباضی ماثر را، می بخشد.

مورد دیگر اینکه بخاطر داشته باشید که این بخش از عضلات، وظیفه کشش وزنه به سمت بدن را دارا می باشند، برخی عزیزان تصور می کنند در حرکتی همچون پرس سرشانه هالتر از پشت که به خودی خود، حرکتی مضر برای سلامت مفصل سرشانه بوده، این بخش نیز درگیر می شود، غافل از اینکه حرکت پرس سرشانه، همینطور که از نامش بر می آید، عضلات هل دهنده و پرس کننده را درگیر می کند، نه عضلاتی همچون بخش پشتی سرشانه که وظیفه ای دیگر را بر عهده دارند.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *