پرورش عضلات زیربغل – بخش نهم

درودها بر شما، نوعی از اجرای بارفیکس به نام گیرش دستگیره موازی وجود دارد که در این روند اجرای حرکت، کف دست های شما به سمت یکدیگر خواهد بود، تفاوت عمده آن با نوع مچ برعکس، افزایش درگیری عضلات ساعد و قدامی بازویی به نام براچلیاس، به عنوان عضلات کمکی در اجرای حرکت، نسبت به نوع مچ برعکس می باشد. همچنین، ممکن است افرادی که با اجرای مچ برعکس تکرارها، در بخش مچ دستان خود احساسی نا خوش آیند داشته باشند، با این نوع گیرش دست موازی، احساس راحتی در پیشبرد تکرارها، بنمایند.

یک نوع دیگر از اجرای بارفیکس وجود دارد که اغلب به عنوان بدنسازی و افزایش آمادگی جسمانی در ورزشهایی همانند جودو و کشتی، کاربرد داشته که به شدت، قدرت پنجه های ورزشکار را، افزایش خواهد داد، بارفیکس با استفاده از حوله!!! با قراردهی یک حوله به دور میله بارفیکس و گیرش لبه های آن، ورزشکار به اجرای تکرارها، خواهد پرداخت، پس از چند تکرار، چنان سوزشی را در بخش ساعد و عضلات جمع کننده پنجه های خود احساس خواهید کرد که بیا و ببین.

اجرای بارفیکس با حوله

در انواع بارفیکس، استفاده از تکنیک هایی همانند استراحت و توقف، درآپ ست (آویختن وزنه به درون کمربند ورزشی یا قلاب نمودن آن بین پا و رهاسازی وزنه اضافی، پس از رسیدن به ناتوانی)، تکرارهای کمکی و اجباری، فشار منفی (کشش تنه ورزشکار به سمت پایین با نیروی حریف تمرینی، تنها در بخش دامنه منفی تکرارها)، تکرارهای نیمه و یک چهارم بازه حرکتی، پیش خستگی، پس خستگی و مواردی از این دست.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *