پرورش عضلات زیربغل – بخش هشتم

درودها بر شما، پس با توضیحاتی که خدمتتان ارائه گردید، شروع یک تکرار در انواع حرکات بارفیکس و نمونه های اجرای مشابه با سیم کش، از جمع شدن کتف ها در یک مسیر مورب رو به عقب، پایین بوده، در طول دامنه تکرار، موقعیت کتف ها حفظ شده و در نهایت، در انتهای دامنه منفی، کتف ها به جایگاه اولیه خود پیشروی کرده تا کششی مناسب به عضلات مربوطه، اعمال شود.

از دیرباز، اعتقاد بر این امر بوده که اگر خواهان ایجاد پهنا در عضلات زیربغل خود از نمای روبرو و پشت سر هستید، بایستی بارفیکس و لت سیم کش را، به صورت دست باز، اجرا کنید، هر چه دست بازتر، بهتر، این گفتار و اعتقاد، چررررندی بیش نیست!!! یعنی تنها ناشی از عدم داشتن کوچکترین اطلاعاتی از بیومکانیک بدن ناشی شده است. با افزایش عرض گیرش، دستان شما، در موقعیتی ضعیف، به عنوان عضلات کمکی در حرکت، قرار خواهند گرفت که خود از توانایی شما در پیشبرد عضلات لاتسموس دورسی، تا ناتوانی، به شدت می کاهد.
جدای از این مورد، این امر باعث کاهش دامنه کشش و درگیری عضلات هدف شده، به نوعی پتانسیل کارکرد و تحریک به رشد آنها را کاهش داده و تمرکز فشار را بر عضلات رمبوئید، که بخش کوچکی از مجموعه عضلات پشت، بالاتنه بوده، قرار داده و عمده فشار را، از عضلات هدف، که لاتسیموس دورسی بوده، متوجه آن عضله کوچک می نماید.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *