پرورش عضلات سینه ای – بخش بیست و دوم

درود ها بر شما، همان رویه شرح داده شده جهت پارالل را که در آن شما تعداد تکرارهایی را که تا ناتوانی پیش می برید، ضربدر یک عدد نموده و با استفاده از استراحت و توقف های کوتاه، تا رسیدن به آن حاصل ضرب، پیش می روید، می توانید به تمامی حرکات اجرا شده با وزن بدن، تعمیم بدهید، مثلا همین شنا سوئدی.

به شخصه، به شاگردانم پیشنهاد می کنم که اگر توان اجرای شنا، با تمامی جوانب حرکتی آن، بیش از ۲۰ تکرار تا ناتوانی را دارا هستند، می توانند با کمک حریف تمرینی، یک صفحه هالتر را، بر روی عضلات پشت، بالاتنه، مهار کرده، تا ناتوانی پیش رفته، وزنه برداشته شود و مجددا تا ناتوانی. مقدار وزنه نیز در حدی باشد که حداقل ۸ تکرار را بتوانند تا ناتوانی اجرا نمایند. نوع دیگر درآپ ست جهت این حرکت، شما تکرارها را به شکل مرسوم آن پیش برده تا به ناتوانی برسید، بدون درنگ، به جای تکیه داده پنجه های پا بر سطح زمین، زانوان خود را بر زمین تکیه دهید، خواهید دید که تعدادی دیگر تکرار را خواهید توانست که پیش ببرید. یا اینکه، در زمان رسیدن به ناتوانی، دست های خود را بجای قرار دهی بر زمین، بر روی یک نیمکت قرار داده، پاها، همان بر روی زمین تکیه داشته باشند، چیزی مشابه با پرس زیر سینه خواهد شد. در اینجا نیز خواهید توانست که تعدادی تکرار دیگر را اجرا کنید.

رویه مرسوم استراحت و توقف را نیز می توانید به راحتی در این حرکت اجرا نمایید، فرضا پیشروی تا ناتوانی، ۱۰ ثانیه استراحت، ادامه تا ناتوانی، ۱۵ ثانیه، ناتوانی، ۲۰ ثانیه و…

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *