پرورش عضلات سینه ای – بخش بیست و یکم

درودها بر شما، بهترین زاویه میان بازوان شما و پهلو ها، چیزی حدودا ۷۰ درجه است، در این حالت، عضلات سینه ای شما به صورتی بهینه از خود عملکرد نشان داده و شما خواهید توانست، در انتهای دامنه مثبت تکرارها، انقباضی درخور را در عضلات، ایجاد نمایید.

جدای از این مورد، می بایستی در حین اجرا، بالاتنه و پایین تنه را، در یک خط مستقیم، حفظ نمایید، تا به این شکل، در انتهای دامنه منفی تکرارها، عضلات کششی مناسب را تجربه نمایند. عرض قرار دهی دستان شما در این نوع اجرای شنا، باید به گونه ای باشد که در انتهای دامنه منفی، یعنی مکانی که سینه شما به نرمی سطح را لمس می کند و یا در صورت استفاده از مواردی همچون تخته شنا، به انتهای دامنه مربوطه رسیده اید، ساعد های شما، بر زمین عمود باشند، اگر ساعد ها به سمت داخل زاویه گرفته، بر درگیری عضلات سه سربازویی افزوده شده و اگر به سمت بیرون متمایل باشند، نخواهید توانست از حداکثر توان سینه خود استفاده کنید.

اگر توان اجرای شنا را، به شکل مرسوم آن ندارید، می توانید زانوان خود را بر سطح زمین تکیه داده، با حفظ در یک راستا بودن ران ها و بالاتنه، سعی در اجرای تکرارها، داشته باشید. با این تکنیک، مقداری از وزن شما به زمین منتقل شده و به نوعی، بار تمرینی مورد استفاده، کاهش خواهد یافت.
در این حرکت، از یکسری تکنیک همانند استراحت و توقف، منفی، نیمه، ایزومتریک و…می توانید بهره ببرید که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *