پرورش عضلات سینه ای – بخش بیست و سوم

درودها بر شما، جهت استفاده از انواع تکنیک سوپرست متمرکز بر روی عضلات سینه ای (نه سوپرست های عضلات متقابل، فرضا سوپرست شنا و بارفیکس)، می توانید یک نوع از حرکت قفسه سینه را تا ناتوانی پیش برده، بلافاصله، اجرای حرکت شنا. فرضا قفسه با تمرکز بر روی درگیری فیبر عضلانی بخش بالایی سینه، بلافاصله اجرای شنا، با قرار دهی پنجه های پا بر روی یک نیمکت و دستها بر روی زمین یا موارد همچون تخته شنا (که باعث افزایش رنج کشش و درگیری عضلات مربوطه خواهد شد)، مجددا تا ناتوانی که متمرکز بر روی فیبرهای بالای ماهیچه درگیر، خواهد بود.

در اجرای شنا، همانند مورد بالا، مجددا مثل اجرای شنا در وضعیت موازی با زمین، همان موارد قرار دهی دستها و زاویه میان آرنجها و قرارگیری استخوان بازو نسبت به پهلوی ها، صدق کرده که می بایستی جهت کارکرد حداکثری عضلات سینه ای، به آنها توجه کرد.

نوعی اجرای شنا وجود دارد که مشابه با اجرای پرس سینه دمبل و یا هالتر با گیرش معکوس، می باشد، یعنی کف دستان شما به سمت سر و پشت دستان، به سمت پاها، واقع خواهد شد. در این حالت نیز، مشابه با استفاده از وزنه آزاد، بدن شما به صورت بیومکانیکی، فیبرهای بخش بالایی سینه شما را به مقدار بیشتری در حرکت دخیل کرده و به رشد تحریک می نماید. برای مثال اگر می خواهید با وزن بدن به اجرای تمرینات بپردازید و در بالای سینه، دارای ضعف می باشید، می توانید شنا در وضعیت قرار دهی پاها بر روی یک نیمکت، دست ها بر زمین، تا ناتوانی پیش رفته، بلافاصله اجرای شنا مچ برعکس، فقط در این حرکت دوم، مراقب باشید که آرنج ها زیاد به پهلوی شما نزدیک نشود که در این صورت، فشار به مقدار بیشتری، به عضلات سه سربازویی شما، منتقل خواهد شد.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *