تکنیک سوپرست – بخش چهارم

درودها بر شما، در بخش معرفی نمونه سوپرست های پیش خستگی، عضلات سینه ای و زیربغل از قلم افتاده بوده که در اینجا به تعدادی از مثالهای کاربردی، می پردازم.

برای مثال شما در بخش بالای سینه خود، دارای ضعف می باشید. می توانید برای تقویت این بخش، حرکت قفسه بالاسینه دمبل را با پرس بالا سینه، حال با دستگاه یا بوسیله وزنه آزاد، به صورت سوپرست اجرا نمایید و یا اینکه به جای این حرکت دوم از پرس سینه دمبل یا هالتر به صورت مچ برعکس استفاده نمایید که به صورت بالقوه، موجبات تقویت بخش بالای سینه را فراهم می آورد. از سوی دیگر، فرضا شما در بخش پایین سینه خود، دچار ضعف هستید، سیم کش کراس اور با رد کردن دستگیره ها به صورت متقاطع از روبروی هم تا ناتوانی، بلافاصله حرکت پارالل یا پرس سینه در شیب منفی تا ناتوانی. از سوی دیگر، برای افزایش حجم کلی عضلات سینه، فرضا قفسه بالا سینه دمبل بعلاوه شنا سوئدی یا همین پارالل و یا قفسه سینه دستگاه، بعلاوه پرس سینه دمبل مچ برعکس. نمونه در این خصوص فراوان است که خودتان می توانید خلاقیت به خرج داده و به تعویض حرکات و ایجاد تنوع بپردازید.

جهت عضلات زیربغل، انواع اجرای حرکت پول آور، با استفاده از سیم کش، دمبل و ماشین مخصوص پول آور، تا ناتوانی، بلافاصله پس از آن انواع حرکتی مانند بارفیکس ها با تمرکز بر روی عضلات لاتسیموس دورسی و زیربغل لت سیم کش ها. معمولا جهت حرکت دومی، حرکاتی کاربرد دارند که دستهای ورزشکار به صورت عمودی به بدن نزدیک می شود، نه حرکاتی مانند قایقی که به صورت افقی اجرا می گردند.
برای مثال اجرای پول آور با استفاده از سیم کش، بلافاصله لت سیم کش دستها به عرض شانه، مچ برعکس.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *