فواصل میان وعده های غذایی – بخش چهاردهم

درودها بر شما، به اعتقاد دکتر استوپانی، اگر شما در طی رعایت رویه ۱۶ ساعت روزه داری و در ادامه اش ۸ ساعت تغذیه که مبنای قرار گیری یا به نوعی شروع دامنه تغذیه، ساعت تمرین شما می باشد، به مرور که پیش می روید، به نقطه ای رسیدید که درصد چربی دیگر همانند گذشته روند کاهشی خود را نداشت و هنوز به مقدار وزن و درصد چربی مورد انتظارتان نرسیده اید، یکی از راهکارها، تغییر بازه تغذیه و روزه داری است.

برای مثال ادامه برنامه را اینگونه پیش خواهید برد، ۷ ساعت تغذیه و در ادامه اش ۱۷ ساعت روزه داری و به دقت روند کاهش بافت چربی را زیر نظر داشته و بررسی نمایید که تا جای ممکن به توده عضلانی شما، آسیب وارد نشود. همانگونه که خدمتتان عرض گردید، ایشان معتقد هستند که این نوع رژیم غذایی ممکن است به توده عضلانی برخی افراد آسیب وارد نماید و به نوعی مناسب همگان نباشد و پیشنهاد می کنند که یک چنین افرادی همان روند هر دو تا سه ساعت دریافت کالری مرسوم را در پیش داشته باشند ولیکن امروزه دیگر یکسری تحقیقات وجود دارند که از مجموع کالری دریافتی روزانه پشتیبانی می کنند نه تعداد وعده و فواصل میان آنها.

این تحقیقات نشان می دهد که شما اگر برای ثابت نگاه داشتن وزنتان فرضا به ۲۰۰۰ کالری روزانه احتیاج داشته باشید، فرق چندانی نمی کند که این مقدار کالری را در سه وعده دریافت نمایید یا شش وعده.
از سوی دیگر هنوز محققینی وجود دارند که از تعداد وعده های غذایی بالا به جهت سرعت بخشیدن به متابولیسم پایه، طرف داری می کنند، با این اوصاف، عقلانی ترین رویه، آزمون و خطا بوده که خود شما می بایستی بر روی بدنتان پیاده نمایید و نتایج را بررسی کنید.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *