فواصل میان وعده های غذایی – بخش پانزدهم

درودها بر شما، مورد دیگری که دکتر استوپانی جهت جلوگیری از عادت نمودن بدن فرد به این رویه رژیم غذایی، پیشنهاد می کند، استفاده از ایجاد تغییرات متناوب در میزان دریافت کربوهیدرات روزانه بوده که بین سه حالت کم کربو، کربوهیدرات در میزان متوسط و پر کربو، تقسیم می شود.

در بدو امر می بایستی سه روز اول به صورت دریافت درشت مغذی کربوهیدرات در حداقل میزان خود، باشد، سپس سه روز کربوهیدرات به میزان متوسط دریافت شده و در نهایت روز آخر پر کربوهیدرات خواهد بود. به مرور که ورزشکار یا فردی که این رژیم را رعایت می کند ممکن است به نقطه ای برسد که از سرعت کاهش بافت چربی بدنی اش، کاسته شده یا روند مورد نظر، متوقف شود، در اینجاست که فرد می بایستی از میزان تعداد روزهای کربو متوسط کاسته و بر روزهای دریافت کربوهیدرات به میزان اندک بی افزاید، اینگونه که یک روند تدریجی ۴ روز کم کربو، دو رو کربو متوسط و یک روز پر کربو، برای مدتی ادامه داده شده، اگر به درصد چربی مورد نظر رسیدند، پس این رویه متوقف شده و رژیم جهت ثابت نگاه داشتن وزن و بافت چربی، با ثابت نگاه داشتن رویه مربوطه، پیش خواهد رفت.

اگر مجددا ورزشکار بخواهد به مقدار بیشتری چربی از دست بدهد، مجددا بر تعداد روزهای کم کربوهیدرات افزوده شده و از تعداد روزهای کربو متوسط، کاسته خواهد شد.
دکتر استوپانی جهت دریافت میزان کربوهیدرات، در روزهای کم کربو، مقدار ۰٫۲۵ الی ۰٫۵ گرم کربوهیدرات به ازاء هر پوند از وزن بدن، روزهای کربو متوسط، بین ۰٫۵ الی ۱ گرم کربوهیدرات و در نهایت روز پر کربوهیدرات، ۲ الی ۴ گرم کربوهیدرات، پیشنهاد می کنند. برای تبدیل وزن بدنتان از کیلوگرم به پوند، کافی است مقدار آن را در ۲٫۲۰۵، ضرب نمایید تا به مقدار معادل پوند آن برسید.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *